Her er noen bilder av sykkelen jeg fikk hjem her for en uke siden. To tidligere eiere ga opp denne sykkelen pga ujevn gange og feiltenning, det spyttet og smalt i eksos pottene.
Etter noen dager med forsøk på å få justert den slkikkelig så fant jeg ut at det rett og slett ikke var kontakt på tennpluggene, plugghettene var bare lagt over pluggene, klikket dem fast så gikk motoren som en drøm. Kan lønne seg å sjekke ut det mest enkle og obligatoriske tingene før man gjør noe mer. Det at det hadde vært en del "spesialister" for å fikse problemene gjorde at jeg gikk ut ifra at sånne ting som kontakt på tennpluggene var ok.
Kjekt å ha litt plass til verktøy?;P
Bremser som funker.
Flere sykler fra samlingen min, det må vel kalles for en samling nå?
Denne sykkelen har en bakhjulsytelse på 105 hk og 88 Nm dreimoment ved 7800rpm, dette er jo ingenting sammenliknet med nyere Japanske eller de nyere Ducati og Aprilia, Bmw osv. Men det holder i massevis for min del. Det er en fabrikksracer som er laget i alt 600 eksemplarer. I Laverda målestokk så er jo 600 stk en masseproduksjon. Så her snakker vi Fullblod med egne motorkonstruksjoner, rammer og det som ikke er in-house er kun av de beste og dyreste komponenter. Ikke så rart at fabrikken gikk konkurs i år 2000.
Denne motoren er laget videre av MZ og de øket sylindervolumet til 1000 og 1100 ccm.
Etter noen dager med forsøk på å få justert den slkikkelig så fant jeg ut at det rett og slett ikke var kontakt på tennpluggene, plugghettene var bare lagt over pluggene, klikket dem fast så gikk motoren som en drøm. Kan lønne seg å sjekke ut det mest enkle og obligatoriske tingene før man gjør noe mer. Det at det hadde vært en del "spesialister" for å fikse problemene gjorde at jeg gikk ut ifra at sånne ting som kontakt på tennpluggene var ok.
Kjekt å ha litt plass til verktøy?;P
Bremser som funker.
Flere sykler fra samlingen min, det må vel kalles for en samling nå?
Denne sykkelen har en bakhjulsytelse på 105 hk og 88 Nm dreimoment ved 7800rpm, dette er jo ingenting sammenliknet med nyere Japanske eller de nyere Ducati og Aprilia, Bmw osv. Men det holder i massevis for min del. Det er en fabrikksracer som er laget i alt 600 eksemplarer. I Laverda målestokk så er jo 600 stk en masseproduksjon. Så her snakker vi Fullblod med egne motorkonstruksjoner, rammer og det som ikke er in-house er kun av de beste og dyreste komponenter. Ikke så rart at fabrikken gikk konkurs i år 2000.
Denne motoren er laget videre av MZ og de øket sylindervolumet til 1000 og 1100 ccm.