Leather strap til Omega Constillation 551

Medlem
11. mars 2015
Sted
Drammen
Hei!

Er det noen som kan gi meg gode tips på hvor jeg kan finne kvalitets leather straps? Jeg er på jakt etter det til en vintage Omega Constillation 551 (i gull). Ser etter både sort og brun, men om dere har andre gode forslag til hva jeg kan putte på denne klokka så tar jeg imot tips med stor takk :)

Hei!

Det finnes mange nettbutikker som selger reimer, foreslår at du googler "watch straps" eller "watch bands". Du vil finne alt fra enkle, billige reimer til håndsydde som må spesialbestilles. Selv har jeg en Hadley Roma på min Constellation, det funker fint, har også hatt Hirsch på samme, dette er også bra lær-reimer.

Er det en piepan Constellation du har er det 18 mm som er bredden du skal gå etter, pass også på at du får riktig lengde ift håndleddet ditt. Har du et gjennomsnittlig håndledd, er det medium lengde som gjelder.

Ellers er det også mulig å gå til en urmaker å få satt på reim, de burde ha alt fra originale Omega lær-reimer (som er veldig dyre) til andre av typen Hirsch osv. Min anbefaling er å kjøpe uoriginale reimer da de fort slites ut i løpet av et år eller to. Sett på en Omega-spenne på reima hvis du vil at den skal være litt mer som en Omega-reim. Spenner finner du på eBay.

Lykke til!

• Liker
Reaksjoner: R.Haug og PJO
Hei!

Tusen takk for utfyllende svar! Det ble en brun Hirsch lær reim nå i første omgang, så skal jeg undersøke utvalget etterhvert. Det var en herlig følelse å endelig få klokka på armen :)

• Liker
Reaksjoner: acnorway
Hehe, det skjedde :)

Vedlegg

• 20180719_152005.jpg
    20180719_152005.jpg
    77 KB · Visninger: 0