LeCoultre Futurematic prosjekt

Medlem
27. sep. 2012
Innlegg
217
Heisann,

Fikk tak i en LeCoultre Futurematic (497) med sort skive. Selgeren sa at uret ikke fungerte, mangler glass, men ellers er komplett. Fikk uret for nesten en slikk og ingen ting. Den begynne å tikke med en gang da jeg rista på den etter jeg hadde tatt den opp fra eska.
Klokka holdt tiden +/- et par min et helt døgn. Problemet ligger i at den ikke trekker opp som den skal og at tannhjulet til kronen på kassa er knekt. Det endte med at jeg sendte klokka til Zaf Basha i Washington D.C til service. Så der er den snart fremme. Er spent på å se hva han kan trylle til. Ble anbefalt på Watchuseek å bruke han pga. han er spesialist på disse Futurematic modellene og har reservedeler.

attachment.php

attachment.php
 
Har en Futurematic selv og handlet flere klokker av Zaf. Han tok en full gjennomgang på Memovoxen min som jeg kjøpe av en kar i NY. I ettertid har jeg brukt Ur i sentrum i Sandvika, han plukket Futurematicen helt ned og tok en total overhaling på den da jeg overtok den. Har et liten rep-håndbok du kan få en kopi av hvis du er interessert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nome93 og Preacher
Så bra! Hva slags andre klokker har du handlet av Zaf? En kopi av den hadde ikke vært å forakte :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nome93