LeCoultre Spécial Amérique 1959, JLC Deep Sea Tribute

Medlem
19. des. 2008
Jeg snublet tilfeldigvis over noen bilder av denne og fikk et så akutt tilfelle av "vil ha...vil ha..vil ha" at jeg er sjeleglad for at jeg ikke den så den i en butikk...da hadde jeg ikke klart å motstå...og hadde fått seriøst vondt i lommeboka, ( €9,500 ).
Noen som vet noe mer om den ?

Passe sporty, passe retro, ikke så flashy eller bling, ikke for stor (40,5mm).

jlc_deep_sea_usa_sm.jpg

LeCoultre Spécial Amérique 1959

Finansavisen presenterte denne i Motormagasinet for ca 1 måned siden (?). Den kommer i en utgave for USA og en for Europa. Jeg er enig at den er lekker....

Liker begge utgavene. Det er jo litt stas at den amerikanske versjonen kun har "LeCoultre" på skiva, men den usymmetriske teksten under ødelegger helhetsinntrykket litt (selv om det kanskje var slik den så ut i 1959, hva vet jeg).

Litt synd den er limitert, nærmere 90K for en ståldykker med plexiglass, fast bezel og 100m WR er mye...:cry:

Fantastisk flotte klokker.:D Holder kanskje en knapp på den Europeiske versjonen.
Hodinkee hadde vel en artikkel om disse for en måneds tid siden.

Begge klokkene er utrolig flotte, men jeg tror jeg holder en liten knapp på den amerikanske. Er meget begeistret over at JLC ser ut til å gjøre reissues til en greie (se Polaris). Hadde vært gøy om en av disse havnet i TS-familien!

Flott klokker. Likte den mer rene europeiske best, men kunne lett levd med amerikanske. Synd de koster mer en jeg synnes de er verdt.