Legendariske tråder på Tidssonen

Medlem
19. juli 2015
Innlegg
3
Sted
Oslo
Hei,

Jeg er en gryende klokkeentusiast her på sonen og har de siste månedene hatt stort utbytte, og ikke minst glede av, å lese både artikler og andre innlegg her inne. Siden jeg først ble bitt av klokkeinteressen går det ikke en dag uten at jeg leser om nye klokker, og i havet av gode diskusjoner er det lett å lese seg vill; noe som tar meg til poenget med denne tråden :)


Elektrolars’ innlegg i kjøp-og-salg tråden for et par dager siden, gjorde meg oppmerksom på den fantastiske (og slik jeg har forstått det umiddelbart legendariske) julekalenderen til Santos-Dumont fra 2011. Etter å ha storkost meg gjennom denne stiller jeg meg derfor følgende spørsmål:

Finnes det andre slike skatter av diskusjonstråder her inne på sonen? Og videre, kanskje finnes det til og med en oversikt? En slags tidssonens Hall of fame av forumtråder :)


Ettersom jeg ikke klarte å finne noe slikt, opprettet jeg denne tråden i håp om at de av dere som har fulgt Tidssonen i flere år bidra med å børste støv av gamle klassikere og løfte de frem i lyset igjen til glede for både nye og gamle lesere. Jeg er nemlig sikker på at det finnes flere.
 
Sjekk @Hopalong sin tråd om hans klokkereise. Muligens forumets beste tråd over en god kopp kaffe - eller et par pils. :)

Bifalles! Hadde ikke fått med meg tråden (med unntak av den herlige skildringen om Rootbeer'en), men har storkost meg med den i ettermiddag! :) Kjæresten var helt uforstående over at man kunne sitte å lese lenge om kun én person sin klokker! :D
 
Høstdepresjon er en tråd som er verdt å lese fra start til "slutt". Synes også tråden til han som lagde en hjemmelaget klokke fortjener å bli nevnt, uten at jeg husker hvem som laget den.