Selges/byttes Leica M6 med Summicron 2.0/35mm ASPH.

Medlem
16. juni 2013
Sted
Ålesund
Mine herrer!

Som min første post på TS legger jeg ut min Leica M6 (pre-TTL) med Summicron 2.0/35mm ASPH.-objektiv for salg, begge utført i sort chrom. Kamerahuset viser hva jeg vil kalle normale bruksmerker utvendig, men er så langt meg kjent i meget god stand både hva lukkertider, allignment på rangefinder og lysmåler angår. Objektivet fremstår praktisk talt som nytt.

Tenker comboen kan gå for NOK 20k. Mener dette er et rettferdig utgangspunkt, særlig med tanke på at objektivet alene går for omlag NOK 14k på ebay:)

Linker til finn.no: Leica M6 + Summicron 35 ASPH - FINN Torget

Interessen for foto har dessverre skrumpet hen over de siste årene, og tilgangen til mørkerom har falt vekk. Frem har istedet besettelsen av og for ur vokst, i stor grad næret av over ett års stille lusking og tråling av forumet her på TS:p

I dette selskap kan åpent bekjennes at M6'en er besluttet solgt for å gi plass for noe som kan sitte rundt håndleddet. Eller helt konkret: har blitt såpass "miljøskadet" at jeg innser at livet mitt trenger en Rolex... Faktisk. Er derfor mer enn åpen for bytteforslag, gjerne Datejust i stål, da jeg forstår dette ligger i gaten prismessig. Andre forslag på bytte til Rolex - litt opp eller noe ned prismessig - mottas med interesse:)

Prima kamera med prima optikk, anyone? :D