Leker med tanken, 1 eller 2 Rolex.

Valgets kval...

• Skal jeg bytte min Seadweller mot mellomlegg til en "ny" 116613LN?

Stemmer: 0 0,0%
  • Beholde min Seadweller og kjøpe en 16613LN

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Sted
Arendal
Jeg er veldig glad i min Seadweller fra 2006, men litt gull trigget tankene. Forsøkte en 116613LN på Bjerke forrige uke og likte den veldig god, men jeg har egentlig ikke lyst til å kvitte meg med min 16600.

1. Skal jeg bytte min Seadweller mot mellomlegg til en "ny" 116613LN?
2. Beholde min Seadweller og kjøpe en 16613LN?

Har faktisk begynt å like den nye kassen og keramiske bezelen bedre og bedre, men samtidig er det noe magisk med den gamle :D

Det ligger 2stk 16613LN på finn, begge uten papirer, 97 og 99 modell. Noen som "kjenner" selgere?

Blå kan også være et alternativ, men heller mest mot sort....akkurat nå. For 2 mnd siden var det blå:p

Det er bare en løsning her: selge Seadweller til meg, kjøp 116613:roll:
Liker også den nye maxi kassen med keramiske Bezel.

God kveld Rød!;)
Jeg tror du kommer til å angre, skulle du bytte ut Seadwelleren!:D
Du må tenke deg godt om!:D

Gjør som du vil :)

I utgangspunktet ville jeg hatt en i stål i tillegg. Men om økonomien ikke tillater det så selg og kjøp den du vil ha :)

Du kan hvertfall ikke kvitte deg med en SD for å kjøpe en TT. For min egen del blir det litt feil vei. SELVOM TT-C med sort bezel er den fineste TT modellen Rolex kommer med (på lik linje med GMT TT-C naturligvis)

Enig med dem som sier at du må ha minst en stål Rolex før du begir deg ut på gullkjøret... ;)

Alle tenker det jeg var redd for, beholde SD og kjøpe en nyere TT i tillegg. Det er egentlig det jeg ønsker, men det er jo ingen 116613LN å få brukt, ikke i Norge i hvert fall.
Tålmodighet og klokkekjøp er en vanskelig kombinasjon... :)

585b96d0-587a-cf6a.jpg

Se på denne, dog med diamanter som er uaktuelt... ellers lik. Sammen med en SD i boksen hadde jeg vært veldig fornøyd...
Prioritering er vel ordet :)

Det bildet har jeg sett på mer enn en gang, den er fantastisk!!
Deilig men dyrt å være TSoning :)

Etter min mening også et must med stål før du begynner å leke med TT eller helgull.
Personlig synes jeg også det er en stor fordel med SEL, det er det ikke på 97 eller 99 modeller.

Lykke til med valget.

Jeg ville valgt alternativ 3: behold SD og vent til http://www.rolex.com/en/rolex-watch...ate-40mm-steel-and-yellow-gold-m116613ln-0001 er tilgjengelig brukt samtidig som sparing/prioritering iverksettes.

Der lå en sånn til salgs på finn for et par tre måneder siden, tror kanskje ikke den ble solgt, kan PM-e deg kontaktinfo om du ønsker? En hyggelig herremann fra SVG, dog usikker på om han er på TS, men kan vel være hyggelig fordetom? :)

Jeg heller også mest mot alternativ 3. Hadde ikke tenkt å bruke så mye penger, men send meg gjerne kontaktinfo på PM ;)

Har uansett bestemt meg for å beholde SD'n...

Jeg følger med på det meste av alternativer, men faller alltid tilbake på TT Rolex. AP RO er muligens et alternativ jeg alltid har vært nysgjerrig på, kun sett på bilder, så må sjekkes ut "in real" før jeg kan ta noe standpunkt.

Typiske "dress ur" er jeg foreløpig ikke helt klar for, selv om mange ser fantastiske ut på andre, backer jeg ut hver gang jeg vurderer.

Husk at det viktigste er hva du selv føler, om du hele tiden vender tilbake/sammenlikner med en TT, ja så er det helt enkelt en TT du skal ha.
Ikke gjør dette vanskeligere enn det er.:p

Personlig synes jeg GMT-Master iic er av de klokkene som kler TT best. Har du ikke allerede sjekket den ut, er den verdt en titt.

Og selvsagt, ønsker du TT, skal du selvfølgelig ha det! :- D

Jeg heller også mest mot alternativ 3. Hadde ikke tenkt å bruke så mye penger, men send meg gjerne kontaktinfo på PM ;)

Har uansett bestemt meg for å beholde SD'n...

PM sendt:) Lykke til med sparing, pruting og handel! Misunnelig...

Jeg startet en meningsytringstråd om TT for en stund siden: http://www.tidssonen.no/forum/showt...ster-st%E5l-eller-halvgull&highlight=gmortens

Ganske stor overvekt av stålfanatikere her inne, men når du har en nydelig SD allerede er det på sin plass med en TT, og da er suben og GMT (c) med sort skive fantastisk!