Leking med ur og bilder. :)

Medlem
6. des. 2013
Åpner en tråd hvor jeg poster bilder som faller meg inn. Aka lekegrind. Dette er ikke bilder som skal være av god teknisk kvalitet, fordi mobiltelefon er primærkamera og samtidig hard komprimering. Det viktigste i denne tråden er leking med klokker som motiv, og da må det tekniske vike front.

Takk for at du titter innom. :)

Hashtags er jo populært - så hva med å tagge bildene fysisk i motivet?

10401579_1488549948045904_818748790_n.jpg

10453895_523543164438166_1504336264_n.jpg

10454218_725125570858792_44770840_n.jpg

10424424_1432413570358886_793210044_n.jpg

Redigert:
Etter å ha vært her på forumet i ca. 1/2 år så har jeg lært mye. Mye om klokker, mye om hvor forskjellige vi er, hvor flott man kan samhandle uansett syn på ting. Kort sagt; forumet her er toppers. Så, da ble jeg litt inspirert under grillingen i kveld til dette motivet:

Hashtag "whateverkeepsyouhappy". :)

10413894_1501532126726036_1764184106_n.jpg

Du tar utrolig mange bra bilder!
Ikke bare rent fototeknisk, men også med de litt utradisjonelle ideene.

Knips på!

De rareste ting kan skje. Tenkte at det å ta såkalte lume shots var kjekt - og hva var vel mer naturlig enn å flykte inn på et kott for å ta bilde av ei klokke med eksponeringstid på 60 sekunder. Ville sekundviseren avtegne en sirkel? Yes.

Problemet var at klokkekassa ikke viste, så da lyste man opp rommet i 1 sekund med ei lommelykt. Kult. Da fryser man sekundviseren. :)

IMG_20140604_203512_zps7faacc13.jpg

Herlig tråd, denne skal jeg følge fremover! Keep 'em coming :D

Herlige kreative bilder.
ikke minst kvalitet på mobilen som tar!
(og gif-produksjon)

:cool:

Herlige kreative bilder.
ikke minst kvalitet på mobilen som tar!
(og gif-produksjon)

:cool:

Takk for det. :) Et par med GMT til tatt med samme mobil.
Tror bildene dine gjør sitt til at utflukter av typen «...har bare mobilbilder», «beklager dårlige mobilbilder» liksom ikke gir noen mening lenger. Sikkert mange som lurer på hva slags mobil vi snakker om @Loevhagen?

Edit: Som om det har noen betydning. Høy teknisk kvalitet er det mange som får til, også her inne, men du er et tilsynelatende uanstrengt oppkomme av bildekreativitet og -humor på et udiskutabelt svært høyt og unikt nivå, og jeg føler vi er priviligerte som får være publikum for dine påfunn. Dette er helproft, og jeg tar meg i å lure på om du faktisk er profesjonell, enten som fotograf eller i et annet kreativt yrke? Du trenger naturligvis ikke svare på det, men det kunne du utvilsomt vært; jeg kjenner opptil flere profesjonelle fotografer som ikke når deg til knærne.

Sånn; nok kvalmende ros... Men du fortjener det, og jeg tror vi er mange som venter i spenning på mer!

Redigert av en moderator:
Hyggelig feedback. Tok et par Nyco - så jeg tåler det. :)

Mobilen er ikke regnet som noe spesielt god. Helt ordinær. Samsung Note 3. Men - og dette er viktig for å ta gode bilder:

a) Hold linsa ren. Som alle vet så blir en mobil fort skitten og ueffen - og det blir linsa også. Så; tørk den før du tar bilder…
b) Tørk også av klokka. Selv så har jeg nesten alltid en microfiberklut i nærheten
c) Lys. Lys og atter - lys. Det beste lyset er dagslys og skygge. Slikt lys drar frem detaljer i produkter

Jeg liker å leke med bilder - og tar meg tid til det. Kreativitet er i utgangspunktet ikke noe man har - men tar seg tid til. :)

PostScript: Så en ting til. På et fotoforum så var det noen som sa at det å ta bilder med mobil ikke var å fotografere. DET medførte at jeg har valgt å benytte primært mobil som kamera i juni.

Redigert:
I det jeg antar tråden er åpen for andre, vil jeg poste (Dykkerklokke i sitt rette element)^-1... :)

Skutt med forrige generasjons Loevhagen-mobil.

Woodland on w00d.

Woodland on grassland.

Tykk? Da er den ikke mulig på 14060. Den kler nesten bare strømpebukser mellom kassa og barettene. :p Tror jeg bestiller meg en GasGasBonesZeroZero.