Lemania 5100

Tutima

Er det noen her som har erfaring med urverket Lemania 5100 ?

Heisann,

Erfaring og erfaring. Jeg har jo denne Tutima-en da som har et 5100 verk under lokket. Tutima er (pga. en Nato kontrakt) en av de få fabrikantene utenom Swatch kongleomeratet som fremdeles får lov til å benytte Lemania 5100 verk. Jeg kan ikke si mye annet enn at verket holder tiden som seg hør og bør, har et effektivt (normalt) automat opptrekk samt at rotoren er stille. Mener å ha hørt noe om en skramlende rotor på 5100 verk men det opplever altså ikke jeg.

Tutima-3.jpg

Tutima-2.jpg

Tutima-4.jpg

Tutima-1.jpg

Frode.

Merkelig - Bent frem besynderlig

Det var da fryktelig rart at ikke flere TS-er legger frem sine erfaringer med Lemania 5100. Det kan da umulig bare være jeg som har et ur med dette verket her på sonen????????

Frode.

Husker det var mange diskusjoner om 5100 vs. 7750 på Time zone for noen år tilbake.
Det jeg husker best er at det regnes som en skikkelig work horse, om enn ikke så pen å se på.

Har hatt 2. Tutimaen som Frode har nå og en Speedy 4,5. Det desidert beste chronoverket jeg har hatt. Umiddelbar avlesning av sekunder og minutter og ekstremt robust. Begge gikk også veldig presist på min hånd.

P1010940.jpg

P1011070.jpg

V