Lenke til Enicar volcano sherpa.

Medlem
20. feb. 2008
Tenkte å spørre om litt hjelp her på forumet. Var i bursdagsselskap i helgen og registrerte at et hyggelig medlem fra min svigerfamilie hadde denne lille saken på armen.

image_zps5a215713.jpg

image_zps7227734e.jpg

Dette var en klokke han hadde hatt som ung men mistet og nå hadde fått tak i på ny av nostalgiske årsaker. Han hadde kjøpt den da han fikk sin første lønning. Den satt på en enkel, ikke spesielt flott aftermarket rem. Han fortalte meg at han hadde hatt lenke på den i sin ungdom og at han skulle ønske han hadde fått tak i det. Jeg tenkte umiddelbart at det hadde vært moro å overrekke ham en lenke til jul, spesielt siden vi skal feire sammen. Har søkt litt uten hell, så jeg vender meg til dette kunnsapsrike furumet med noen spørsmål.

1. Er det noen som vet om meshlenka på bildet er det jeg skal se etter? Hvor bred er den? Det falt meg desverre ikke inn å fiske etter ulike variasjoner av lenke under samtalen, jeg var mest opptatt av å memorere selve klokka.
2. Noen som vet hvordan jeg kan få tak sånn i en lenke som opprinnelig sitter på klokka. Tar høyde for at det ikke nødvendigvis er mesh jeg skal se etter.
3. Noen som har noe til salgs som kunne passe? :) Må ikke være orginal,omtrent lik er nok ok.

Mvh Reflektor

Jeg vet at NSA laget mange av lenkene til Enicar.

Www.squinky.com er vel de som har mest deler til disse.
Prøv å send han en mail, men lug vidden må du nok sjekke opp nærmere.

Lykke til!

Redigert:
Tusen takk. Jeg følger opp tipset umiddelbart, men ønsker fortsatt alle innspill velkommen :)

Fikk et par kjappe svar fra Squinky:

what band size does it take? how much are you looking to spend? any pictures of your watch or links to some?

I see your watch on the internet - very interesting design - the NSA bands I have are suitable with similar textures - see the NSA Swiss section - a picture of the back of the watch showing how the strap meets the watch would be helpful to me - thank you.

Noen som vet lug-size? Om noen mot all formodning skulle ha noe info/bilde av baksiden er det selvsagt topp.