Lenke til Rolex GMT-MASTER II

Medlem
21. juli 2010
Sted
OSLO
Hvor mange ledd følger med en Rolex GMT-MASTER II? Har nettop kjøpt en men Easylink skal jo være en forlenger når en er varm og svetter men jeg må ha Easylink i åpen modus uansett. Da mister jo hele patenten sin mening.

Rolex er dessverre ikke kjent for sine lange lenker, tvert i mot er de vel strengt tatt kjent for å være hakket kortere enn standard.

En AD vil kunne skaffe deg et nytt ledd til en billig penge.

Ps. mener å huske det er 13 eller 14 ledd totalt på en ny klokke...

Rolex er dessverre ikke kjent for sine lange lenker, tvert i mot er de vel strengt tatt kjent for å være hakket kortere enn standard.

En AD vil kunne skaffe deg et nytt ledd til en billig penge.

Ps. mener å huske det er 13 eller 14 ledd totalt på en ny klokke...

Regner du med endlink`s da? Ja, Rolex-lenker er kort. Det er samme opplegg på Explorer I. Alle lenkebitene er på og lenka reguleres kun på hullene på lenkelåsen.

På andre klokkemodeller jeg har hatt har jeg måttet fjerne ca 2-3 ledd fra lenka men på Rolex-modellene ser det ut til at det er for få ledd for normale håndledd.

På andre klokkemodeller jeg har hatt har jeg måttet fjerne ca 2-3 ledd fra lenka men på Rolex-modellene ser det ut til at det er for få ledd for normale håndledd.

Spørs nå hva du definerer som normale håndledd. Mine er ca. 18 cm i omkrets, og jeg må normalt fjerne ett ledd på Rolexlenkene for at de skal passe.

Rolex lenka holder fint til 21cm. (9") wrist, over det trenger en ekstraledd.

Takker for svar, alle. Har rett antall links men det er rart at det er knapt for et normalt håndledd. Som sagt, her mister Easylink sin misjon da også den må være i åpen modus. Men men, links får en vel tak i for en grei penge om det skulle bli prekært.

Du bør nok påspandere deg en ny bit slik at easylinken kan fungere som ønsket. Koster ikke skremmende mye :)