Tenkte det var på tide å bytte ut den slitne pinglete lenka på min Seiko SKX031. SKX031 er en fantastisk kul klokke for en billig penge, men lenken er litt slarkete og pinglete. For å gi klokken en bedre håndfølelse så tenkte jeg å finne en mer solid og tyngre lenke av typen oyster. Jeg fant en fin reim på denne siden. Lenken er av typen Seiko Super Oyster. Utseende messig er det ikke store
Har samlet sammen noen bilder av lenkene slik at en kan se forskjeller osv.
Før og etter:
<Ny lenke og gammel lenke>
Ny lenke øverst
Hullene på klokka var for små til de store pinnene slik at jeg måtte frem med verktøy for å gjøre den litt større.
Her ser man også at festene til den nye lenka er av helt metal, mens den gamle er hul inni.
Seiko SKX031 med nye Seiko Super Oyster lenke
Rent utseendemessig er det ikke store forskjeller, men lenka er tyngre, tykkere og mer solid. Den er festet med tykke pins, sitter godt på armen og har en bedre lås Leddene til den nye lenka er også av solid metal mens på den gamle består de av flere deler med luft mellom.
Alt i alt: Fornøyd
Léon
Har samlet sammen noen bilder av lenkene slik at en kan se forskjeller osv.
Før og etter:
<Ny lenke og gammel lenke>
Ny lenke øverst
Hullene på klokka var for små til de store pinnene slik at jeg måtte frem med verktøy for å gjøre den litt større.
Her ser man også at festene til den nye lenka er av helt metal, mens den gamle er hul inni.
Seiko SKX031 med nye Seiko Super Oyster lenke
Rent utseendemessig er det ikke store forskjeller, men lenka er tyngre, tykkere og mer solid. Den er festet med tykke pins, sitter godt på armen og har en bedre lås Leddene til den nye lenka er også av solid metal mens på den gamle består de av flere deler med luft mellom.
Alt i alt: Fornøyd
Léon