- Medlem
- 6. feb. 2015
Rydder litt opp i samlingen, og velger da å la noen av klokkene mine å gå.
Dette er en veldig sjelden klokke, Leonidas, Pre heuer carrera fra 50-tallet!
Leonidas Watch Factory ble grunnlagt 1841 av Julien Bourquin i Saint-Imier. I 1912 ble Leonidas kjøpt av Constant Jeanneret-Droz, en av de tre sønnene til Excelsior Park grunnleggeren, Jules Frédéric Jeanneret.
I 1964 ble selskapene Leonidas Watch Factory og Ed. Heuer fusjonert. I lang tid ble klokker solgt under navnet 'HEUER LEONIDAS'. Etter Heuer ble TAG Heuer , forsvant Leonidas navnet. (http://www.watch-wiki.net/index.php?title=Leonidas)
SPESIFIKAJONER
Verk: Valjoux 72, manuelt opptrekk
Kassediameter: 35mm uten krone, 37mm med krone.
Rem: 18mm, brun skinn reim
Komplikasjoner: Kronograf
ALDER OG HISTORIKK
Historikk ukjent, da klokken kom i mitt eie i fjor. Det spesielle med denne klokken er at den ble tildelt en B, H, E Lindstøm i 1956. Sår nemlig gravert premium sjøkaptenexamen 6-6-56 B, H, E Lindstøm på barlokket.
I mitt eie har den fått full service hos en annerkjent urmaker, kostet meg 4800,-. Klokken går velig presist og ha ren grei gangreserve.
Viserne er også re-lumed med vintage lume som matcher urskiven, dette fordi den gamle lumen var velig slitt og hadde begynt å morkne/dette av, slik at det ble mye rusk på urskiven.
TILSTAND
Upolert urkasse. Veldig god teknisk stand.
Nydelig patina, som sees på bildene.
Urskiven er i veldig god stand
TILBEHØR
Valgfri skinnreim.
ANNET
Siden klokken er fra 1950 tallet, er det ingen boks eller papirer med.
VERDI
solgt
Klokken kan sees/hentes i Trondheim
Dette er en veldig sjelden klokke, Leonidas, Pre heuer carrera fra 50-tallet!
Leonidas Watch Factory ble grunnlagt 1841 av Julien Bourquin i Saint-Imier. I 1912 ble Leonidas kjøpt av Constant Jeanneret-Droz, en av de tre sønnene til Excelsior Park grunnleggeren, Jules Frédéric Jeanneret.
I 1964 ble selskapene Leonidas Watch Factory og Ed. Heuer fusjonert. I lang tid ble klokker solgt under navnet 'HEUER LEONIDAS'. Etter Heuer ble TAG Heuer , forsvant Leonidas navnet. (http://www.watch-wiki.net/index.php?title=Leonidas)
SPESIFIKAJONER
Verk: Valjoux 72, manuelt opptrekk
Kassediameter: 35mm uten krone, 37mm med krone.
Rem: 18mm, brun skinn reim
Komplikasjoner: Kronograf
ALDER OG HISTORIKK
Historikk ukjent, da klokken kom i mitt eie i fjor. Det spesielle med denne klokken er at den ble tildelt en B, H, E Lindstøm i 1956. Sår nemlig gravert premium sjøkaptenexamen 6-6-56 B, H, E Lindstøm på barlokket.
I mitt eie har den fått full service hos en annerkjent urmaker, kostet meg 4800,-. Klokken går velig presist og ha ren grei gangreserve.
Viserne er også re-lumed med vintage lume som matcher urskiven, dette fordi den gamle lumen var velig slitt og hadde begynt å morkne/dette av, slik at det ble mye rusk på urskiven.
TILSTAND
Upolert urkasse. Veldig god teknisk stand.
Nydelig patina, som sees på bildene.
Urskiven er i veldig god stand
TILBEHØR
Valgfri skinnreim.
ANNET
Siden klokken er fra 1950 tallet, er det ingen boks eller papirer med.
VERDI
solgt
Klokken kan sees/hentes i Trondheim
Redigert: