Less is more

Medlem
9. nov. 2012
Innlegg
206
Sted
Oslo
Denne utboksingen er etterlengtet, jeg har i to måneders tid vært på jakt etter dette uret. Jeg har slått det fra meg og åpnet horisonten for andre klokker og tenkt at det perfekte uret vil jo dukke opp før eller siden. For noen dager siden fikk jeg en hyggelig melding i innboksen. Etter litt frem og tilbake var klokken på vei til meg og i går ble pakken hentet på posten:



Denne var godt pakket inn tenkte jeg mens kniven jobbet for full maskin gjennom gaffateipen.

Inne i all bobleplasten fant jeg denne:



Alpha 1993 :confused: Hva er dette for noe?

Joda, det er jo selvfølgelig en:



Rolex Datejust ref. 1601 angivelig fra 1968, noe som gjør den omtrent 46 år gammel! :)

Klokken sitter på en deilig og fleksibel Jubileelenke, men jeg har planene klare og reimen skal på. Jeg har nemlig bestemt meg for en spesiell look. Nå skjønner jeg hvorfor lugholes er så populært, en drøm å skifte til rem:



Og der var den på, en brun skinnrem fra Hirsch:



Et lite gruppebilde med storebror må til



Etter en dag på lanken er førsteinntrykket veldig godt, pen å se på med den sølvfargede skiven og bezelen i hvitt gull. Ja, med sine 36mm oppleves kassen liten, men for en godfølelse jeg får. For meg er dette uret et ikon og et must-have.


Til slutt vil jeg takke @lobwedge for en god handel, tommel opp til ham :)

NB: Mine bilder yter ingen rettferdighet overfor denne, jeg skal prøve meg på noen bedre bilder i dagens etter hvert.
 
Redigert av en moderator:
Flott par dettte @jellke !
Hvis det ikke var kjent fra før av så er Alpha en svært etablert hommage-på-grensen-til-kopi leverandør av kina-ur så innholdet overgikk mine første forventinger til de grader :)
 
Redigert av en moderator:
Takk alle sammen :)

Flott par dettte @jellke !
Hvis det ikke var kjent fra før av så er Alpha en svært etablert hommage-på-grensen-til-kopi leverandør av kina-ur så innholdet overgikk mine første forventinger til de grader :)

Dette var nytt for meg, skjønner at det kan oppfattes som luremusete da ja, haha!
 
Redigert av en moderator:
Meget pen, gratulerer :)

Prøv også en helt tynn rem av alligator eller noe eksotisk skinn, det blir hot :)