Leveringstid på Panerai

Medlem
10. april 2013
Bestilte en Panerai hos Bjærke for ca fire mnd siden og fikk beskjed om at de regnet med at klokken kunne leveres juni/juli. Var jo forberedt på at det kunne ta lengre tid, men det jeg egentlig lurer på er om noen har noen erfaringer om hvor lang tid det kan ta? Er jo så utålmodig at jeg nesten stryker med!! Er en Pam005 hvis det har noen betydning.

Har du betalt depositum? Hvis ikke, vil enhver som betaler depositum eller som kommer innom når klokken er ankommet, dvs før de rekker å ta ringerunden, få kjøpe den før deg.

Har du betalt depositum, i så fall er du første mann på listen? Det er ofte veldig vanskelig for forhandlerne å vite med sikkerhet hvilke klokker de får inn når. Spesielt er 000, 005, 111, 112 og 380 populære. Disse går jo unna som varmt hvetebrød og panerai deler ikke ut mange stk. pr. serie til hver forhandler.

Har du betalt depositum? Hvis ikke, vil enhver som betaler depositum eller som kommer innom når klokken er ankommet, dvs før de rekker å ta ringerunden, få kjøpe den før deg.

Har du betalt depositum, i så fall er du første mann på listen? Det er ofte veldig vanskelig for forhandlerne å vite med sikkerhet hvilke klokker de får inn når. Spesielt er 000, 005, 111, 112 og 380 populære. Disse går jo unna som varmt hvetebrød og panerai deler ikke ut mange stk. pr. serie til hver forhandler.

Har betalt depositum ja og tror jeg er først på lista. Men jeg tenker at når de sier juni/juli så har de vel en viss formening om når den kommer eller er det noe de bare antar tror du?

Har betalt depositum ja og tror jeg er først på lista. Men jeg tenker at når de sier juni/juli så har de vel en viss formening om når den kommer eller er det noe de bare antar tror du?

Det tror jeg var Bjerke sin antakelse... Som sagt er det veldig vanlig at de ikke får avklart om/når de får de forskjellige modellene inn. Det er i alle fall det jeg har blitt fortalt både av Bjerke og andre forhandlere av Panerai. Imidlertid ville jeg nok purret på de for å få en avklaring evt. forsøke slik at de kan purre på Panerai, dersom Bjerke har fått lovnader om levering. Ellers vil jeg si at et par måneder fra/til på estimert leveringstid nok ikke er veldig uvanlig.

Redigert:
Ta en sjekk med et par AD i UK f.eks? De fleste sender til Norge uten UK MVA - og Norsk MVA betaler du via speditør = omtrent samme pris og raskere levering :)

Om du bor "høvelig" (Østlandsområdet) til, kan en annen mulighet være å ta en telefon eller to til AD'ene i Stockholm og Købehavn.
Er det en modell du virkelig ha kjapt, er dette en mulighet jeg selv ofte har benyttet meg av.

Lykke til!

Om du bor "høvelig" (Østlandsområdet) til, kan en annen mulighet være å ta en telefon eller to til AD'ene i Stockholm og Købehavn.
Er det en modell du virkelig ha kjapt, er dette en mulighet jeg selv ofte har benyttet meg av.

Lykke til!

Har også Panerai på ønskelisten og vurderte å kjøpe klokken i utlandet, enten fysisk eller via chrono24.com. Tenker imidlertid at prisene er såpass like hjemme som i utlandet at det kan være lurt å handle her, både for å støtte norsk AD, men ikke minst også i forhold til garanti og goodwill hos AD dersom noe skulle dukke opp. Føles trygt! Ventetid er uansett aldri noe moro :rolleyes: Vi har det godt her på berget!

Om klokken er kjøpt i Norge eller utlandet (med dokumentasjon i orden) - har dette noe å si på annenhåndsverdien? Skulle tro det.

Ha en fin dag, folkens!