Libratone Lounge / Lydplanke - Hvor skal den henge?

Medlem
19. mars 2012
Sted
Viken @svevern
I helgen var jeg innom HiFi-klubben og så på en Libratone Lounge (Lydplanke). Den ser bra ut og det høres bra ut. Jeg er ingen HiFi freak/entusiast, men endte opp med og bestille en.

Siden det er litt leveringstid på den. Sitter jeg og planlegger litt. I dag står TVen på en TV-benk som er ca. 50cm høy. TVen står på denne og er ca. 70cm høy. Jeg hadde tenkt å feste Libratone Loungen over TVen. Ca. 135 cm fra gulvet. Siden jeg ikke har noe peiling på HiFi tenkte jeg å høre om det ødelegger/påvirker lyden at den henger såpass høyt. Hva mener dere?

God kveld
Når det gjelder tv/filmlyd hjemme ville jeg plassert den så nærme ørhøyde i sittepossisjon så mulig. Om du hører så mye forskjell kommer vel ann på hvor "sær" du er;)

Om jeg kommer til å merke noe forskjell vet jeg ikke. Så jeg tror jeg flytter den litt rundt for å høre om jeg hører noe forskjell eller ikke.

Når du sitter og ser på TVen: Hvis TVen er midt på hodehøyde er det det samme om fjøla er over eller under. Er TVen høyere plasserer du under og omvendt. Siden du har benk under er det vel best å plassere på vegg over. Siden du sikkert har TVen nær hodehøyde vil jeg tro at det blir best uansett. Det ble tungt og byråkratisk sagt men presist :)

Når du sitter og ser på TVen: Hvis TVen er midt på hodehøyde er det det samme om fjøla er over eller under. Er TVen høyere plasserer du under og omvendt. Siden du har benk under er det vel best å plassere på vegg over. Siden du sikkert har TVen nær hodehøyde vil jeg tro at det blir best uansett. Det ble tungt og byråkratisk sagt men presist :)

Tusen takk for svar, det blir nok over, jeg tror det også kommer til å bli mest estetisk riktig.