Lightningii's samling

Medlem
9. nov. 2009
Ble inspirert av alle de flotte klokkene på forumet, har lagt ut bilder av noen av klokkene jeg har tidligere, men tenkte å starte en ny tråd med noen av klokkene mine. Jeg har sjeldent flere enn en klokke hjemme, vanligvis den jeg går med. Så dermed starter jeg med klokken jeg har i dag.
Klokken på bildet er en Rolex Gmt-master 16750, klokken er fra ca 1986, dermed en av de siste gmter med plexiglass. Dette er absolutt en av mine favortitter, klokken hadde fra den tidligere modellen 1675 fått oppgradert urverket til cal 3075. Forskjellen fra tidligere 1575/1565 urverk er at den har fått økt fra 18000/19800 til 28800 svingninger. Samtidig fikk klokken quickset date.
På enkelte klokker faktisk frem til 90 tallet fikk Rolex levert noen sekundvisere som viste seg å ruste utrolig raskt. Nyeste klokken jeg har sett dette på var en seadweller fra begynnelsen av 90 tallet. Klokken min er en av dem. På nyere rolex brukes det visere i hvitt gull for å nettopp ungå dette problemet. På sett og vis er dette en klokke som har bevart det gamle utsende med nyere urverk som gjør den unik.

aab601e1.jpg

a81f9f8e.jpg

Veldig pen GMT Master! Nå må du komme deg i skrivingen og få presentert resten av samlingen, jeg vet du har ganske mye flotte greier gjemt unna!