Limitert serie fra Rolex?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Hva tror dere hadde skjedd om Rolex hadde kommet med en limitert serie slik som Breiling, Omega, Tag Heuer har gjort utallige ganger tidligere?

Ville dette blitt modeller som hadde blitt forhåndsbestillt med ventelister lengre enn togskinner? Elller ville disse ha blitt mottatt på samme måte som de andre klokkemerkenes limiterte modeller gjør hos klokkesamlere, nemlig at de hadde tatt avstand fra de ?

Kan selvsagt diskuteres hva som skal menes med limitert, om det er 5000 eller 500000. Men det er ikke poenget :D

Var bare en tanke som slo meg :)

Tja, kan jo muligens si at "red sub" eller "fat lady" var limitert. Hadde det vært annonsert på forhånd regner jeg med venteliste lik den transibirske jernbane... :D

Tror ikke dette hadde slått an så veldig.
Rolex føler vel kanskje ikke det store behovet for å hausse opp sitt eget varemerke med såkalte "limited's":)
De selger jo alle klokkene sine til overpris uansett.;)
Dette ble tatt opp på TRF uten at noen ble noe klokere.:p

Det er jo bare å se hva som skjedde på paneristi.com da Panerai kom med sin mye omtalte limited edition PAM 360 til medlemmene der... Mon tro om det samme hadde skjedd blant Rolex-fans?

Ville dette blitt modeller som hadde blitt forhåndsbestillt med ventelister lengre enn togskinner? Elller ville disse ha blitt mottatt på samme måte som de andre klokkemerkenes limiterte modeller gjør hos klokkesamlere, nemlig at de hadde tatt avstand fra de ?

Hvilke klokkesamlere sikter du til her? Jeg har aldri hørt om en samler som har "tatt avstand" fra limiterte modeller... Tvert i mot vet jeg om flere samlere av bla. AP, Breitling og Omega som hiver seg på telefonen for å komme i køen når LE-versjoner annonseres...

Jeg tror ganske sikkert at en LE fra Rolex ville medført texas-tilstander. Sammenligningen med Panerai blir ikke helt riktig siden alle PAMs er LE. 360 var spesiallaget for Paneristis, jeg kan aldri i verden tenke meg at Rolex ville laget en modell for f.eks medlemmer på TRF. Husk at de viktigste kjøperne til Rolex, i motsetning til Panerai, ikke er forumnerder;)

Mon tro om det samme hadde skjedd blant Rolex-fans?

Godt spørsmål. Jeg vil anta at en slik eksklusiv utgave til TRF ville minst ha triplet seg i pris på annenhåndsmarkedet.

Vi kan jo sende Rolex en mail å høre om de vil lage en Tidssonen.no utgave? Kan ikke forstå at Rolex ikke blir med på det :p

Rolex skal jo ha gitt ut tre limited modeller tidligere.
Hvilke er disse?:confused:

Tviler på at Comex er blant dem. Disse ble jo delt ut til dykkerne, og skulle etter sigende leveres tilbake etter endt "tjeneste". Det gjorde selvsagt ikke de fleste.:D

Rolex skal jo ha gitt ut tre limited modeller tidligere.
Hvilke er disse?:confused:

2431710-4697226-thumbnail.jpg

Panama1.jpg

elvis_priscilla_king_midas.jpg

Nå vet jeg ikke hva som per def er Limitert serie, men Rolex har nå flere modeller med en liten vri i forhold til standardserien.

Nå som Mathfjeld har kjøpt seg 1016 (vintage Explorer 1) kan jo Space-dweller nevnes
Den ble produsert i svært begrenset opplag (selvsagt) i 1963 for å hedre Mercury Astronautene

Rolex-Space-Dweller.jpg

Exp 1 finnes også i den kriminellt sjelnde utgaven med creme dial (ohhh)
Page+227+%5BRef+1016%5D+213.jpg

Og så har man f.eks en tidlig Sea-dweller (prototype). Med rød tekst.
Så Single-red SD finnes også (ikke bare Submariner, og double red SD som jo er mye mer 'vanlig')
Page+215+%5BRef+1665%5D+271.jpg

Den übersjeldne GMT-master i gult gull med hvit skive!
Page+231+%5BRef+6542%5D+193.jpg

...og i stål med hvit skive
Page+233+%5BRef+1675%5D+114.jpg

En DayDate så sjelden at den ikke en gang har serienummer eller modellnr :)
Page+162+%5Bno+ref%5D+S.Steel-Day-date.jpg

osv......

Felles for alle. De er verd noe så inn i granskauen med gryn