Liten Quartz dykker til øyesten

Medlem
20. nov. 2011
Sted
#strapsbyruus
Min datter på 4 blir storesøster til sommeren og da har jeg lyst å gi henne en litt mer ordentlig klokke enn lekeklokken fra Frost som hun har nå. Det er en lovende ung dame som titt og ofte ser på pappas ur og av og til får låne seikobeateren min. Jeg ser nå en gylden mulighet for å innprente henne for livet og jakter i så måte et passende ur. Har lyst på en diver som kan tåle barnehagen, tror den må bli quartz og størrelsen bør være rundt 30mm. Ser gjerne at lugsene ikke er mindre enn 16 til 18mm så jeg kan handle litt rosa natos;) det er også gitt at budsjettet ikke tillater noe sveitsisk urverk men heller noe fra østen. Noen som har et godt forslag?

Har tenkt tanken her også.
Tittet litt på seiko5. De har noen med 18mm tror jeg det var. Litt robust må det jo være å. Hadde vært moro om den varte lenge:) men i den alderen er det fort at de mister den før du rekker å si "gratulerer" også. :rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: Olando
Citizen har noen fine små divere.
ep6040-02e-2.jpg

(eco-drive - professional diver - heter de vel)
33mm, og det er jo litt for en 4-åring. Men såpass størrelse er de nok nødt til å ha for å tilfredstille kravet om 16mm lugs.

• Liker
Reaksjoner: Callahan og Olando
Hvis det blir for massivt (går an å prøve med å klippe ut en skive og holde mot hånden), så har Invicita en "Pro Diver" ned i 28mm.
Barnet skal ikke ødelegges før klokkekarrieren har startet;) Min samboer har en Tag heuer 1000 i 28mm som hun er veldig glad i. Jeg syns den er tøff men altfor liten og lugwidth er vel noe sånt som 10-12mm. Så enig i at jeg må opp i 32-33mm for å få riktig bredde. Den eco driverern ser ut til å ha 18mm

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Har tenkt tanken her også.
Tittet litt på seiko5. De har noen med 18mm tror jeg det var. Litt robust må det jo være å. Hadde vært moro om den varte lenge:) men i den alderen er det fort at de mister den før du rekker å si "gratulerer" også. :rolleyes:
Ja skal ikke kjøpe noe som gjør oss til uvenner hvis hun mister. Men synes det er en fin anledning og alder for å gi henne litt lærdom om å ta vare på ting og å lære henne klokken. Tenker at quartz blir best nå og så blir det et penere mekanisk ur til konfirmasjonen:)

Fruen bruker en slik til tur, trening, padling etc. Veldig fornøyd, har satt på en silikon rem med foldespenne da gummiremmen som fulgte med var dimensjonert for gorillaer...

Casio har en dykker tilgjengelig i diverse fargekombinasjoner. 34 mm er riktignok litt større en det du ber om.
http://www.casio.com/products/Watches/Classic/LRW200H-1BV

lrw200h-1bv_large.jpg

lrw200h-7bv_large.jpg

i følge Amazon har de 17mm remmer, noe som jo er upraktisk. Men det skal vel gå å bruke 18?
http://www.amazon.com/Casio-Womens-LRW200H-1BVCF-Series-Diver/dp/B00791QYJE/ref=pd_sim_241_3/190-2630475-4564320?ie=UTF8&dpID=517XQ0AoQDL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR87,160_&refRID=1FNVMBQ588R6GZC0MJJM

Jeg kjøpte disse til tvilling jentene mine for et par år siden. De er helt geniale til prisen. Mener å ha sett 16mm NATO reimer. Vi har allerede måtte kjøpe en ny etter at en ble gjenglemt på en ferjetur.
Har også kikket litt på disse Seiko 2625 klokkene, men drøyer det til de blir litt eldre.

Citizen har noen fine små divere.
ep6040-02e-2.jpg

(eco-drive - professional diver - heter de vel)

33mm, og det er jo litt for en 4-åring. Men såpass størrelse er de nok nødt til å ha for å tilfredstille kravet om 16mm lugs.

Min øyesten har denne. Hun ønsker seg imidlertid en Tag Heuer dykker med diamantero_O Hun har nok arvet fars interesse for klokker, og mors interesse for diamanter:eek:

Jeg kjøpte disse til tvilling jentene mine for et par år siden. De er helt geniale til prisen. Mener å ha sett 16mm NATO reimer. Vi har allerede måtte kjøpe en ny etter at en ble gjenglemt på en ferjetur.
Har også kikket litt på disse Seiko 2625 klokkene, men drøyer det til de blir litt eldre.
Har sett på disse men virker ut fra bildene som reimen ikke kan byttes? Og ihvertfall ikke sette nato på?

Jeg tok frem springbar verktøyet og linjal:) Det går fint ann å bytte reim, men jeg måler 13,5 lug bredde. Får nok plass til 14mm også. Jeg fant noen få 13mm nato på Amazon og andre steder. Desverre ingen jeg syntes passer til jentene sine klokker. Her er de jeg fant: http://www.natoband.co.uk/bredd/13mm
Perlon så det ut til å være bedre utvalg i 14mm.

• Liker
Reaksjoner: Olando
God valuta for pengene?

Ja, jeg mener det er veldig god valuta for pengene:) Hun hadde først samme Casio som er nevnt i tråden over, men den synes jeg ikke var så bra. Både mor og datter i huset har Citizen klokka som beater. Jeg kjøpte de gjennom Creation W, usikker på om de har dem fremdeles.