Litt OT, men gøy likevel :) Noen bilder fra flytur på ski i dag

Medlem
11. juli 2010
Sted
Oslo
Vet ikke om dette hører helt hjemme her, men jeg tenker at forumet her liksom har blitt "hjemmet" mitt her på TS, så jeg legger ut disse bildene her. Kunne lagt med et bilde av Speedmasteren min for moro skyld, men glemte selvfølgelig å ta et av den i flyet i dag..hehe.
Jeg er pilot, foreløpig uten jobb, men jeg flyr nå ihvertfall litt nå og da ;) Tok en tur for moro skyld i dag i flyet til en kompis, en Auster J1 som han monterer ski på hver vinter. Vi rattet litt rundt og koste oss i skogene øst for Kjeller. Hoppet av på en innsjø og tok noen bilder, og de ble sånn her. På bildene fra cockpit er det jeg som flyr. Enjoy :)

DSC_0001.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0013.jpg

DSC_0014.jpg

DSC_0034.jpg

"Dette er kaptein semmern...............":p
Stilig, flotte bilder, ser ut til at dere hadde en flott tur.

Hadde dere fått med bilder av et pilot-ur, og eller lagt denne ut under "snikksnakk" ville det blitt terningkast 6 fra meg.
Kanskje neste gang ????

Kult! Min mor er en aktiv isfisker på vinteren (doh), for noen år siden hadde hun og en vennine stått på isen og fisket når det hadde landet et lite småfly med to pratsomme mannfolk som lurte på veien til Ski.

Ser utrolig kult ut, kan tenke meg det er en litt annen følelse enn å dure rundt i Boing. Selv er det minste flyet jeg har flydd med en grusom blikkboks fra Oslo til Krakow. Aldri igjen et pols flyselskap.

Stilig! Har et todelt forhold til fly, synes de teknisk sett er utrolig flotte og setter stor pris på både moderne og veteranmaskiner, men på en annen side er jeg alltid litt bekymret for å falle ned :p.

Så lenge du ikke har dieselmotor i flyet går det vel dog for det meste bra.

Hehe ;) Prøver å bruke noe med litt mindre friksjon når vi lander på glatt underlag ;)

Ville vært mer bekymret for friksjonen fra trugene på porøst og/eller underlag med høy friksjon.

Er underlaget du landet på friksjonsløst (glatt) ville jo ikke trugene hatt noe å si.

:mrgreen:

Kunne ikke holde meg for god for den der.. :oops:

Utrolig stilige bilder forresten! Kunne tenke meg en tur i småfly en gang.. Må bare finne noen (jeg stoler på) som kan føre ett først! :p

Ville vært mer bekymret for friksjonen fra trugene på porøst og/eller underlag med høy friksjon.

Er underlaget du landet på friksjonsløst (glatt) ville jo ikke trugene hatt noe å si.

:mrgreen:

Kunne ikke holde meg for god for den der.. :oops:

Utrolig stilige bilder forresten! Kunne tenke meg en tur i småfly en gang.. Må bare finne noen (jeg stoler på) som kan føre ett først! :p

Du får si fra hvis du er på disse trakter, så kan vi ta en tur :) Luftfartstilsynet har funnet det for godt å gi meg Commercial Pilot's License, så de stoler ihvertfall på at jeg vet hva jeg driver med ;)

Du må være forsiktig med slike invitasjoner, en bergenser tar deg fort opp på en! :mrgreen:

Hehe :D Den står ved lag. Bare å sende PM hvis du er på østlandet og har lyst på en tur. Kan tilby Cessna 172, Piper Cherokee, Piper Cub, Tiger Moth (dobbeldekker med åpen cockpit), eller den kjerra på bildene her :)