Så i forbindelse med årets gjennomgang av mine forsikringer slo det meg at klokkene jo kostet litt mer i år enn de gjorde i fjor og jeg ser behovet for en verdisaksforsikring for min egen del.
Uansett, det fordrer jo at jeg får meg en forsikringstakst på de fire klokkene det her var snakk om, så jeg tok en telefon til Bjerke i karl johansgate og de anbefalte meg å ta turen til prinsensgate da de også forhandlet omega og det her var snakk om 2 x omega og 2 x rolex.
Kommer ned til Bjerke i prinsensgate i dag og min opplevelse er ikke utelukkende positiv; første spørsmål var jo om jeg hadde kjøpt klokkene hos dem, noe jeg jo ikke har (da hadde jeg vel hatt kvitteringer og evt bare hatt behov for kopi av original kjøpskvittering...) siden alt er kjøpt brukt. Damen ble, om ikke sur, så i det minste litt snurt og forklarte at jeg kun kunne få en slik takst om klokkene var kjøpt i butikken.
Hva jeg derimot kunne få (og fikk) var en kopi av de kvasi-aktuelle prislistene (selv om jeg fikk pris på 116610 LN og ikke en 16610 som jeg har...).
Mulig dette holder ovenfor forsikringsselskapet, men jeg er litt skeptisk. Uansett tilfelle, jeg fikk følelsen av at jeg utelukkende var i veien og var bortimot stokk dum som ville ha noe slikt fra forhandleren siden jeg jo ikke hadde kjøpt klokkene nye hos dem. Min kamerat som var med fortalte i det vi kom ut at han aldri noen sinne ville kjøpe noe hos Bjerke bare fordi han reagerte slik på holdningen og hvordan de oppførte seg.
Av en eller annen grunn leverte jeg samtidig en SMP til service, dette kunne jeg jo sikkert bare ha gjort til f.eks Thune eller en hvilken som helst annen urpusher som sendrer til Swatch Group på kaldbakken, men gjort er gjort.
Alt er ikke bare negativt da en "mer voksen" dame i samme butkken i prinsensgate dukket opp fra bakrommet når jeg spurte om de hadde fått inn en SOH i 42mm, noe de ikke hadde, men hun tittet gjennom katalogen og tittet litt i det minste.
Uansett, jeg synes dette er en veldig, veldig merkelig greie. Servicen og kundebehandlingen jeg har fått nede hos Bjerke i karl johansgate har alltid vært eksemplarisk og jeg har ikke kjøpt noen klokker der heller...
Forøvrig gikk jeg direkte ut fra Bjerke, krysset veien og gikk inn hos Alf Lie. Der traff jeg en ekstremt serviceminded, ung urmaker som ristet litt oppgitt på hodet over min historie fra butikken over gaten og forklarte at de selvsagt kunne fikse en forsikringstakst. Leverte to av fire klokker jeg hadde med til dem og han håpte at det ville ta i underkant av en uke, men det var veldig mye arbeid om dagen pga ferieavvikling slik at det kunne ta litt lenger tid også.
Så nå har jeg totalt sett med én av fire klokker hjem, angrer litt på at jeg leverte klokken hos Bjerke, men tror det gikk en djevel i meg som fikk et akutt behov for å demonstrere for piken bak disken at jeg faktisk fint kan bruke penger selv om jeg ikke har kjøpt klokkene mine hos dem og jeg kommer nok til å forholde meg mye mer til Alf Lie i fremtiden enn Bjerke i prinsensgate.
Uansett, det fordrer jo at jeg får meg en forsikringstakst på de fire klokkene det her var snakk om, så jeg tok en telefon til Bjerke i karl johansgate og de anbefalte meg å ta turen til prinsensgate da de også forhandlet omega og det her var snakk om 2 x omega og 2 x rolex.
Kommer ned til Bjerke i prinsensgate i dag og min opplevelse er ikke utelukkende positiv; første spørsmål var jo om jeg hadde kjøpt klokkene hos dem, noe jeg jo ikke har (da hadde jeg vel hatt kvitteringer og evt bare hatt behov for kopi av original kjøpskvittering...) siden alt er kjøpt brukt. Damen ble, om ikke sur, så i det minste litt snurt og forklarte at jeg kun kunne få en slik takst om klokkene var kjøpt i butikken.
Hva jeg derimot kunne få (og fikk) var en kopi av de kvasi-aktuelle prislistene (selv om jeg fikk pris på 116610 LN og ikke en 16610 som jeg har...).
Mulig dette holder ovenfor forsikringsselskapet, men jeg er litt skeptisk. Uansett tilfelle, jeg fikk følelsen av at jeg utelukkende var i veien og var bortimot stokk dum som ville ha noe slikt fra forhandleren siden jeg jo ikke hadde kjøpt klokkene nye hos dem. Min kamerat som var med fortalte i det vi kom ut at han aldri noen sinne ville kjøpe noe hos Bjerke bare fordi han reagerte slik på holdningen og hvordan de oppførte seg.
Av en eller annen grunn leverte jeg samtidig en SMP til service, dette kunne jeg jo sikkert bare ha gjort til f.eks Thune eller en hvilken som helst annen urpusher som sendrer til Swatch Group på kaldbakken, men gjort er gjort.
Alt er ikke bare negativt da en "mer voksen" dame i samme butkken i prinsensgate dukket opp fra bakrommet når jeg spurte om de hadde fått inn en SOH i 42mm, noe de ikke hadde, men hun tittet gjennom katalogen og tittet litt i det minste.
Uansett, jeg synes dette er en veldig, veldig merkelig greie. Servicen og kundebehandlingen jeg har fått nede hos Bjerke i karl johansgate har alltid vært eksemplarisk og jeg har ikke kjøpt noen klokker der heller...
Forøvrig gikk jeg direkte ut fra Bjerke, krysset veien og gikk inn hos Alf Lie. Der traff jeg en ekstremt serviceminded, ung urmaker som ristet litt oppgitt på hodet over min historie fra butikken over gaten og forklarte at de selvsagt kunne fikse en forsikringstakst. Leverte to av fire klokker jeg hadde med til dem og han håpte at det ville ta i underkant av en uke, men det var veldig mye arbeid om dagen pga ferieavvikling slik at det kunne ta litt lenger tid også.
Så nå har jeg totalt sett med én av fire klokker hjem, angrer litt på at jeg leverte klokken hos Bjerke, men tror det gikk en djevel i meg som fikk et akutt behov for å demonstrere for piken bak disken at jeg faktisk fint kan bruke penger selv om jeg ikke har kjøpt klokkene mine hos dem og jeg kommer nok til å forholde meg mye mer til Alf Lie i fremtiden enn Bjerke i prinsensgate.