Litt spørsmål ang rolex sea-dueller og bytte,

Medlem
12. okt. 2013
Hei. Jeg er helt ny innen klokkeverden med tanke på klokker over 1000kr Jeg har fått tilbud om å få byttet til meg en rolex seadweller fra 1991. Er det noen her som vet hvordan jeg kan forsikre meg om at denne er ekte og lovlig? Jeg har kikket endel på nettet mht ekthet og jeg mener selv denne er det men er jo sikkert gode kopier også. Også lurer jeg på om man kan finne ut om klokken er stjålet eller noe sånn. Selger har ikke noen papirer eller eske til den. Håper på svar. Pål M.

Legger du ut noen bilder her, vil bok noen av ekspertene spotte om det er en fake. Er det en god fake og dårlige bilder kan det likevel bli en utfordring. Du kan jo ta en tur innom nærmeste rolex-ad og spørre der?

Møt vedkommende på en rolex forhandler for å luke ut snusk ved handel/bytte :) Husk å ta kontakt med forhandleren først for å sjekke om det er ok og når det passer best :)

Takk for svar alle sammen. Har vært innom urmaker med klokka å han jeg skal bytte med nå. Urmaker her er ikke selger eller reperatør av rolex men privat samler av rolex og han gikk god for klokka at hvertfall er ekte. Klokken hadde også serienummer som tilsa at den var fra 1991 samt innripet div rep.nr på innsiden. Men er det noe sted man kan få noe kvittering eller bekreftelse på at denne ikke er stjålet. Selger virker ok, men har selv kjøpt denne brukt. Takk for evt svar