Lommeur fra "La Rochette" - noen som kan hjelpe meg med informasjon?

Medlem
19. aug. 2013
Sted
M&R
Hei!

Jeg har gleden av å arvet to lommeur fra mine besteforeldre. Den ene er en Elgin som ut i fra serienr har datert til 1911. Den andre er produsert av La Rochette, denne har jeg litt problemer med å finne informasjon om.

Nå har jeg svært begrenset erfaring og kunnskap om lommeur, men ut i fra hva jeg har klart å lese meg frem til har klokken en "hunter case" med "hinged back and bezel" (jeg klarte i farten ikke finne noe fornuftig oversettelse til norsk dessverre). Jeg har ikke klart å åpne klokken slik at jeg får tatt bilde av urverket, jeg har lite lyst til å bruke makt.

Ut i fra noen enkle google søk har jeg videre funnet ut at "Pritchard's listed -La Rochette- as a trademark for Zeligson freres and J.Grevere both from la Chaux de fonds and listed ads from 1920-1924." Klokken er altså med all sannsynlighet fra perioden 1920-1924.

Det jeg tenker å gjøre er å få tatt service på klokken og få den taksert. Hvem anbefales til dette her i Norge?

Hvis noen kan hjelpe meg med å finne ut noe mer informasjon om produsenten hadde jeg satt veldig stor pris på dette!

- C

IMG_1058_zpszl7uc9a5.jpg

IMG_1059_zps1jxdgmrb.jpg

IMG_1060_zpsuqnud98l.jpg

IMG_1061_zpsbuaoypmc.jpg