Lommeur

Medlem
19. feb. 2017
Sted
Gvarv
Opprydding hos bestemor og jeg fant dette lommeuret. Jeg har prøvd å søke opp litt, men ble ikke så mye klokere. Er det noen her som kan hjelpe meg?
Det står John Ward og London.
Det er litt utydelig å lese det som inni klokka (utenom John Ward London).
Noen som vet hvilken tid den er fra? Om dette var en vanlig klokke, og hvor mye den evt. er verdt? Den har fått noen skader som kommer frem på bilde.

Vedlegg

• IMG_9031.JPG
    IMG_9031.JPG
    136 KB · Visninger: 0
  • IMG_9030.JPG
    IMG_9030.JPG
    187,1 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: chronometer og holmby
john ward var urmaker i cripplegate, london, fra ca 1770 og 40 år videre, så ditt sølvlommeur er trolig fra sent 1700-tall. verdi kanskje nok 1000-2000,-

her ser du et tilsvarende ur fra john ward:

IMG_6730.JPG

IMG_6731.JPG

IMG_6732.JPG

• Liker
Reaksjoner: chronometer
Du finner også vanligvis sølvstempler på kassen som daterer og identifiserer hvem som har laget kassen. Verdien er avhengig av stand

jada, rubinene skinner i maskineriet til op's lommeur, men urskiva av emalje ser jo sørgelig ut... det ville vært hjelpsomt om spørsmålstilleren kunne følge opp, slik at vi kunne få vite mer om hvilken tilstand uret faktisk har - men med medfarten skiva har mottatt, så er det ikke utenkelig at urverket kan ha fått seg tilsvarende karameller - så inntil videre: lav verdi :)

1-2000 virker snaut, mulig de er verdt så lite i Norge? I UK er slike ur verdt endel mer så om det skal selges er nok UK rett marked.

Vel, om jeg kan kjøpe denne for 2000 kroner slår jeg til tverrt! Greit nok at den ikke ser ut til å være i god stand men ser at disse har relativt høye priser i UK selv i skrøpelig tilstand.

Markedet for slike klokker i Norge er veldig lite, i andre land er det mange flere som samler på eldre lommeur så mye lettere å oppnå bedre priser.