London er et farlig sted for svake sjeler

Medlem
10. sep. 2009
Neste gang jeg reiser til London skal jeg reise med en gjerrig og utålmodig person som ikke har den fjerneste interesse for klokker. Turen blir nok da vesentlig kjedeligere, men mye billigere. Jeg reiste med en klokkenerd og det gikk som det måtte gå.

Det var helt vanvittig mye fint å se, spesielt vintage Rolex og en del gammel Omega, men prisene er stive. Det var ikke noe problem for oss, for ingen av oss skulle kjøpe noe uansett. Det var planen, men godt hjulpet av lunken ale og skotsk kildevann, ble vi etterhvert fartsblinde. Etter å ha sett hva gamle Rolexer gikk for var prisene på nye klokker plutselig ikke så verst, pundet var historisk lavt og selgerne var flinke til å minne oss om VAT-refund. I tillegg hadde vi jo sett prisene på klokker vi har i samlingen, så det var knapt grenser for hvilke verdier vi kunne realisere. Dere kjenner argumentasjonen.

Vi var på gli, men før vi fikk summet oss lukket butikkene og sjansen gled fra oss.

Ikke helt. På flyplassen har de nemlig åpent på søndager.

Dette virker kjent:
DSC_1225.jpg

Jada – ingen tvil her:
DSC_1227.jpg

Jeg har siklet på forkjellige Mark modeller lenge, men alltid vært for sent ute. Ikke denne gang:
DSC_1228.jpg

I godt selskap:
DSC_1232.jpg

Kjempeflott!

Gratulerer så mye, og hadde det ikke vært for spontankjøp ville vel mange av oss gått uten noe som helst på håndleddet:D:D

Hehe... Jeg kjenner meg igjen i argumenentene dine morini... *sukk* og jeg som skal til praha om en måned.... :-o

Grattis! Gode argumenter er ikke så vanskelig å finne på, jeg jobber allerede med mine før en California-tur i mai :D

Det der er virkelig en pen IWC, tror vi må se noen nærbilder også!

Kjenner meg igjen i argumentasjonen din ;)
Gratulerer med et flott ur :cool:

Ja, det er farlig å reise til London.

IWC xvi er veldig fin. GrattiZZ.

Takk for klokkekomplimentene. Finere bilder kommer så snart jeg lærer meg å ta dem.

Jaså du. Her har jeg drevet hardhendt kameratstøtte en lang helg i klokkemekka, og så ryker du på en smell i løpet av femten minutters alenegang på Heathrow. Attpåtil klarer du å sette opp et helt uskyldig jeg-har-da-ikke-kjøpt-noenting-fjes slik at jeg må lese om hele affæren på Tidssonen. Dersom det ikke finnes en psykiatrisk diagnose for slikt, burde det gjøre det. Fin klokke, forresten! :)

Grattis med ny klokke!

Selv var jeg på Gardermoen igår i forbindelse med jobbreise til Trondheim - møtte Jonny, og kunne åpne denne på hotellrommet når jeg kom frem:
b032a329.jpg

c683d8a6.jpg

efba56c6.jpg

Vil si at du hadde god klokkesmak med ditt nye kjøp:mrgreen:

H

Det har vært mye snakk om IWC Mark XVI her på forumet i den senere tid, opptil flere som har fått en slik en i samlingen nå. Av den grunn tenkte jeg at jeg måtte dele denne - kom plutselig over en glimrende artikkel om opphavet til disse klokkene, mark 11. Artikkelen finner du her.

Vel, i dag skulle turen gått til London. Jeg hadde alle intensjoner om å komme hjem et ur rikere enn ved avreise. Slik ville ikke de underjordiske kreftene ha det, så da sparte jeg de pengene...
all-flights-cancelled.jpg

Jeg sier som en kommentar jeg leste på VGNett:

"SAS burde jo ha visst at det ligger en vulkan i dvale på Island. Typisk Norge!":mrgreen::mrgreen::mrgreen: