Longines Conquest

Medlem
6. aug. 2013
Sted
Trondheim
Hei godtfolk,

Jeg fant denne på Finn og ble noe betatt. Det er en Longines Conquest Chronograph L3.678.4.56.6
Ikke all verdens kvalitet på bildene, men ser tydelig en del hairlines på kassen. Noe som kan fikses? Ser i annonsen at den er 3 år gammel. Tenker da på en evt service og hva det koster. Hva mener dere er akseptabel pris på denne?
Klokke-dykkerur Longines - FINN Torget

Et kjapt søk på chrono24 og WUS forteller at prisen for et godt eksemplar ligger på rundt 8-9000. Mener at Larsen i Sandvika meldte en tusing for polering av klokke, men det er det sikkert andre her inne som vet bedre. Trekk fra 1-2 tusen og si 6 lapper... Nyere mekaniske urverk har vel noe lenger service intervall enn tre år tror jeg.

Klarer du å få den til 6000 mener jeg det er en veldig fin pris. Synes ikke 7-8000 er en upris heller :)

Hei,

Jeg har vært å sett på denne i virkeligheten.
Annonsen har ligget ut i flere omganger til forskjellige priser.

Da jeg så på den var ikke manualer og garantikort å oppdrive, og det trakk endel ned.
Lenken var også "godt brukt"

Vedkommende skulle ha 7000kr for den, og var ikke villig til å gå noe på pris da.

Jeg fikk ikke godfølelsen og sto over. Men alt handler om pris selvsakt.

Hei,

Jeg har vært å sett på denne i virkeligheten.
Annonsen har ligget ut i flere omganger til forskjellige priser.

Da jeg så på den var ikke manualer og garantikort å oppdrive, og det trakk endel ned.
Lenken var også "godt brukt"

Vedkommende skulle ha 7000kr for den, og var ikke villig til å gå noe på pris da.

Jeg fikk ikke godfølelsen og sto over. Men alt handler om pris selvsakt.

Takk for tilbakemeldingen. Den betyr mye ved et evt bud. Mener også at papirer betyr en del. Vil selvsagt ta den i nøye ettersyn før en evt handel. Heldigvis er det i "nabolaget".