Longines hydroconquest automatic

Medlem
16. feb. 2014
Sted
oslo
Hei!

Er helt fersk på både tidssonen og ellers i klokkeverden og trenger derfor litt hjelp og innspill fra dere som har mye mer peiling enn meg:)
Er på jakt etter en klokke, og i første omgang et dykkerur. Har sett på mye forskjellig, men tror jeg har landet på en longines hydroconquest automatic 41mm.
Er det noen tips og triks, for og ulemper med klokken og merket jeg bør ta med meg videre før et eventuelt kjøp?

Håper på svar!

Jeg har den selv, det var den første klokka jeg kjøpte som kostet over 5000,-. Inne i den sitter ett kjent og velfungerende ETA verk. Og den har ett klassisk og fint utseende. Eneste negative jeg kan tenke på, er att den vel ikke har så god bruktverdi. Har sett pene eksemplarer brukt for halve prisen av det de koster nye.

Takk for svar!

Jeg tenker egentlig ikke så mye på bruksverdi som du snakker om, nettopp fordi jeg ser på dette som en klokke jeg kan bruke litt røft og "bruke opp". Tenker også at det kan være kult å ha den første klokken i (den kommende samlingen) for alltid.

Er det en god "beater" som jeg ser det snakkes om her? Ønsker meg en klokke jeg kan bruke til alt! Ikke at jeg er så utrolig mye i skog og mark osv - kommer nok ikke til å bruke den hardt. Men vil likevel ha en solid klokke.

Mens jeg er i gang, er det noen gode tips hvor jeg finner brukte klokker? annet enn her, ebay,finn osv?

Kjempefin klokke. Kan brukes til alt - akkurat som en Submariner.

Du tenker ikke på bruktverdien, sier du. Det skal du heller ikke gjøre. Iallfall ikke med denne. Om du så gir den bort dagen etter at du har kjøpt den, så taper du mindre enn om du kjøper deg en ny Rolex og selger denne dagen etter. I begge tilfeller sitter du igjen med null klokker.

Kjøp hos din lokale urmaker. Det kan være starten på et langvarig og godt forhold. Du kan jo prøve med litt forsiktig pruting også...

Lykke til. Ja, og velkommen hit på sonen.

Har den sjøl og er stor fornøgd med klokka. Liker godt korleis den ser ut og kvaliteten i klokka. Den går og ganske nøyaktig, kanskje 1 minutt av på 2-3 veker.
Lumen skulle gjerne vart lenger og lyst sterkare, men det er ingen problem for min del.

Kan trygt anbefale den :)

Jeg kan også anbefale denne:) ekstremt god finish og kvalitetsfølelse i forhold til prisen. Ikke tenk på gjensalgsverdi, er det denne du vil ha, er det denne du skal kjøpe:) En perfekt innstegsdiver!

En av de første mekaniske klokkene jeg kjøpte, og den er fortsatt i samlingen!

Anbefales! :)

IMG_20131221_15341_edit_1387636475871.jpg

kult med positive tilbakemeldinger på valget! takk for det!

Nå er jeg enda mer sikker på at dette er rett klokke! Tar gjerne imot enda flere tips og triks, spesielt til hvor jeg bør kjøpe til mest fornuftig pris osv.

Hvis noen skulle se denne tråden og ha en for salg er det bare å sende PM - jeg er kun interessert i sort.

Har den i svart.
Kjøpte den på Kreta i sommer. har sett den i butikker i Norge til 8500kr, betalte ca 5600kr for mi so det er litt å spare på reise. Det er sikkert mulig å få 10-15 % rabatt på norske priser
Fordelen med å kjøpe i Norge er lenger garanti på klokka og sikkert lettare å få reklamert på den om det skulle vere nødvendig.
Link til lik klokke eg har på nettbutikk, litt usikker på om det er andre ting som må betalast frå den nettsida.
L3.642.4.56.6 Longines HydroConquest Large Automatic Black Dial Bracelet Pris 6.460,-

Urverket.no har jeg fått høre av venner som jobber i diverse urmakerforretninger at ikke er noe å satse på.

Hvordan stiller folk her inne seg til urverket.no? er det noe sannhet i at man ikke skal kjøpe derfra?

Eller er det kanskje noe de sier for å få folk til å kjøpe hos dem selv? :)

Du kan jo spørre de som fraråder deg å handle på urverket.no hvorfor de fraråder dette?
Har selv handlet der flere ganger, positiv opplevelse hver gang.

Ikke bare er de rimeligere enn urmakerne, men de har også 90 dagers returrett om klokka ikke skulle være slik du forestilt deg den, hvilken urmaker tilbyr det?

Takk for svar!

Har også lurt på hvorfor urverket.no ikke skulle være til å stole på. Men nå vet jeg at det skal gå helt fint!

Har også lest på andre tråder på forumet at folk har handlet på Urverket.no opptil flere ganger, uten problemer.

I morgen skal jeg til en urmaker for å høre om priser og gjerne få disse prisene til et minimum :) hvis ikke blir det Urverket.no !

Merker jeg er utrolig klar for å ta imot Hydroconquesten på armen i løpet av veldig kort tid!

Tja, et ankepunkt mot gråmarkedet er at du aldri vet hva du får. Er garantikortet stemplet, eller ustemplet, hvor kommer klokken fra? I verste fall kan det være snakk om tyvgods, selv om tviler på at urverket.no selger slike varer. I tillegg er det vel de færreste av de mer eksklusive sveitsiske merkene som tillater at deres ur selges over nett.

Det er også noe eget med en AD du får et godt forhold til, prate klokker, se på klokker, og kanskje få slått av noen hundrelapper på prisen. Erfaringsmessig vil også ADen være vennligere innstilt på smårepper på klokker handlet i egen butikk.

En veldig fin klokke, som jeg absolutt vil anbefale som første klokke. Det er en god start på en videre samling :) Når det gjelder urverket.no har jeg ingen personlige erfaringer, men har hørt gode erfaringer fra flere som har bestilt derfra. Eneste negative er at jeg husker å ha lest en artikkel om nettsiden (nå var vel denne riktig nok om uret.se, som er et svensk moderselskap om jeg ikke husker feil), som skrev om at noen kunder blant annet hadde fått klokker hvor serienummeret var skrapet bort, noe som kan tyde på at klokken er stjålet. Skal ikke si noe mer for eller i mot, men tenkte det kan være greit å ha i bakhodet.

hehe, ja men det var visst ikke for å verne om seg selv, men for å advare om at det ikke var helt stuerent - som noen nevner her med slipt vekk serienr..

Idag bestilte jeg klokken, kommer om 2-3 dager :)