Longines Hydroconquest - gammel eller ny modell?

Medlem
11. mai 2015
Sted
København
Hei!

Jeg har lest mange innlegg på forumet og vært vitne til mange god tips. Denne gangen håper jeg at dere kan hjelpe meg!

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe en Longines Hydroconquest, nærmere bestemt L3.642.4.96.6. Hos urmakeren prøvde jeg også den nye modellen (L3.694.4.03.6) og ble plutselig veldig usikker. Det slo meg samtidig at kanskje den sorte modellen er finere? Har spurt litt rundt, men utfallet er 50/50 mot modellene..

Hva syns dere? Gammel eller ny modell? Sort eller blå? Evt. hvorfor?

Svar mottas med stor takknemlighet.

På bildet er den gamle modellen til venstre og den nye til høyere.

photo-4.jpg

Personelig synest jeg den venstre er finest :D Stemmer for Blå :p

Men det er jo kun personelig preferanse :)

Spørsmålet blir vel: Hvilken DU synest er finest?

Jeg foretrekker den nye modellen, og av dine to fargealternativer så ville jeg uten tvil gått for blå :) Selv har jeg bestilt nye versjonen med offwhite skive og svart bezel :)

Hei! Det blir nesten en smakssak. Den gamle skiven virker noe mer eksklusiv i og med at tall og markører er limt på, mens den nye kun har påmalte tall. På den annen side fremstår kanskje den nye som mer ryddig, da det er færre elementer på skiven. Uavhengig av dette syns jeg blått gjør litt mer ut av seg enn sort. Mye klokke for pengene er det uansett.

Den gamle modellen ser rotete ut synes jeg. Det er for mye hvite markeringer, men til gjengjeld så har den ikke alle tallene synlig som på den nye modellen.
Den nye modellen ser renere og "freshere" ut.

Men uansett, det er som Christoffer91 sier, det er hva DU synes som teller.

Edit:
Ser på markedet her inne at det ligger en Hydroconquest til salgs. Dette er den "eldre" modellen (dog bare fra 2014) som du viser til. Den ser helt annerledes ut på bildene der, kontra bildet du viser til her. Den ser mindre rotete ut i den salgsannonsen.
Nå ble jeg usikker her... Nei, velg den du liker best. Og prøv dem gjerne "live" begge 2.

Redigert:
Kan legge til at den gamle modellen også har polerte midtledd på lenka, mens den nye har børstet stål på hele. Også et element å ta stilling til :)

Den gamle! Er mer elegant og oppleves ikke som så fryktelig rotete som noen bilder gir uttrykk for.

Den nye varianten har vel et hakket finere verk.

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
@wreckmaster Veldig kul farge kombinasjon, prøvde selv på den med rød bezel og sort skive (med gummi), men angret dessverre på kjøpet og valgte og selge den. Velger nå å heller gå for noe litt mer safe!

@lobster dette med polert mittledd på lenken er også noe som gjør at jeg blir litt mer skeptisk..

@RemiWM enig, men som du selv sier - og @Fender77 - så ser den mer ryddig ut IRL! :)

@Christoffer91 Takk for lenke! Jeg er dessverre boende i DK, så for enkelhetensskyld blir nok kjøpet gjort her. Men mon tro om ikke du skal erverve den? :D

Uansett, takk for svar! Bestiller i morgen med håp om å kunne prøve kjøre den på 17. mai!