Longines l2.648.4 Master Collection fra dødsbo, ekte eller kopi?

Medlem
2. juli 2011
Sted
Trondheim
det ble funnet en Longines l2.648.4 master collection etter et dødsbo for en tid tilbake, har selv brukt den noen dager nå for å sjekke om det går riktig, og den går meget bra. den har tydeligvis levd litt hardt så har fått noen sår og riper, men ike så alt for meget, og mye går bort ved polering.

Om den viser seg å være ekte, må jeg nesten få tatt en service på den (bor i Trondheim), mulig bytte skinnreim (den ble funnet fuktig)

hva vil dere ha av bilder for å enklere finne ut om det er en kopi?

8731637711_66a9a55615_z.jpg

8732758430_e3832d09c0_z.jpg

mvh
stian

Med begrunnelse i at jeg aldri har sett et falskt ur med sånn utført rotor så vil jeg si at den er ekte. Men jeg kjenner ikke modellen så jeg sier det ikke med sikkerhet.

Misforstå meg rett, men mener å ha hold for det når jeg sier at det ikke lages mange fake Longines.
Av hva jeg ser inn til verket med dekorert rotor og finish så ser dette etter all min forstand fint ut.

Service ville jeg ventet med til den begynner å sinke/forte seg mer enn hva du synes er ok per dag (typisk 15-20+ sekunder per dag(?))

Det er helt riktig, denne siden oppererer med bilder av ekte klokker! Som ekstremt mange andre! lurer på hva de får til slutt! haha

har selv sett den nettsiden, og det var det som bekymret meg.

dog virker det som den nettsiden bruker arkivbilder fra longines, så er vanskelig å si, Longines forhandler i Trondheim er såvidt jeg husker urmaker Næss ved Protid, så spørs om han bør ta en titt.

mvh
stian

Det ville vel kostet en "kineser" uforholdsmessig mye å legge så mye arbeid i å lage en så fin finnish på et Longines ur. Det blir vel litt "smalt". De har en business å ta vare på de også! Breitling og Rolex gir vel mer økonomi...

Hvis du finner et katalogfoto er lengden på viserne, fonten til tallene og skiven for øvrig greie indikatorer på om uret er ekte.

:cool:

alt i forhold til "stockphotos" av klokken rundt omkring på nettet stemmer.

jeg kommer nokk til å polere den opp, behandle skinnreima og levere den inn for sjekk. klokken er ikke helt min smak, så om det viser seg at den er ekte så kommer den nokk for salg/bytte til en rimelig penge.

takker for svarene som har kommet:)

mvh
stian

Ta den med å få tatt en sjekk hos urmaker

Hei! Ta den med til en bra urmaker i Trondheim og be dem ta en titt. Si det som det er; at dette er en klokke du fant blant noe arvegods og som du er usikker på om er ekte. De er ofte forståelsesfulle og hjelpsomme. Sier de den er ekte ville jeg tatt en service på den, så vet du at den er i stand:)