Longines Legend Diver No Date aka. L36744563

Medlem
30. aug. 2013
Innlegg
34
Sted
Bergen
Er det overhode mulig å få denne klokken kjøpt ny. Husker å ha lest at den sluttet å bli produsert for noen år tilbake og all produksjon ble konsentrert på LLD med dato.

Jeg har kommet over noen sider hvor de selger LLD uten dato ny.
Longines Heritage Collection L36744563- Stein Diamonds

og

Longines Heritage Legend Diver Watch L36744563

sidene virker litt...

Hva er deres tanker, gammel stock eller? :confused:

Noen bilder av LLD uten dato, cause why not?
fullsize2.jpg

l36744563m.jpg

27.jpg
 
I første omgang ble det produsert et fåtall LLD uten dato(rundt 1000 stk), som de fleste vet. No-date versjonen ble avløst av LLD med dato, som er den som det sikkert er solgt flest av. Men av en eller annen grunn besluttet Longines seg for å starte opp produksjon av LLD uten dato igjen, rundt ifjor sommer. Derfor skal det ikke være umulig å få tak denne uten dato nå. Ta kontakt med din lokale AD, så finner dere nok frem.
Morsomt nok er det (visstnok)nøyaktig samme verk i både dato og ingen dato-versjonen. Dvs at også versjonene uten dato, har datohjulet i verket, den har bare ikke vinduet. Derfor er det også mulig om man har en dato-lld, å få satt byttet skive til no-date, siden det nå er en vanlig servicepart.
 
I første omgang ble det produsert et fåtall LLD uten dato(rundt 1000 stk), som de fleste vet. No-date versjonen ble avløst av LLD med dato, som er den som det sikkert er solgt flest av. Men av en eller annen grunn besluttet Longines seg for å starte opp produksjon av LLD uten dato igjen, rundt ifjor sommer. Derfor skal det ikke være umulig å få tak denne uten dato nå. Ta kontakt med din lokale AD, så finner dere nok frem.
Morsomt nok er det (visstnok)nøyaktig samme verk i både dato og ingen dato-versjonen. Dvs at også versjonene uten dato, har datohjulet i verket, den har bare ikke vinduet. Derfor er det også mulig om man har en dato-lld, å få satt byttet skive til no-date, siden det nå er en vanlig servicepart.

Interessant. Kan man høre datobyttet i verket?
 
Må vel gå utifra det. Har ikke førstehåndskjennskap til fenomenet, men urmakeren der jeg jobber sier så. Skal sjekke neste gang jeg er på jobb, og rapportere inn ;)