Longines Lindbergh ur, pris, tilgjengelighet og info

Medlem
25. juli 2013
Hei, var å så på klokker hos urmakeren for litt siden.
Kom i prat med en hyggelig kar, og han viste oss en Longines Charles Lindbergh Angle Hour.
Pappa likte denne klokken veldig godt, han sa faktisk at klokken var den peneste han hadde sett :p

Karen sa at urmakeren (som eier klokken) kanskje var villig til å selge den.
Tenkte vel ikke noe mer på det, men urmakeren hadde visst ringt 2 ganger om klokken.
Han var veldig keen på å selge, og ville ha 15 lapper for den.
Pappa har veldig lyst på den, men vil vite litt mer om den.

Finner ganske mye info om Angle Hour'en, men dette er ikke den blå modellen. Finner bare 2-3 bilder av den på nettet, og null info.

Ganske sikker på at dette er klokken det er snakk om:

Hvilket urverk sitter i den, er den verdt 15 lapper og er det noe annen info om den? Hvor mange eksemplarer ble laget?

Takker for svar,
SuperSaxy

DC0BF5D2-66E1-4478-993E-E34705605A7F-4939-000005670BD0A9A2.jpg

Skjermbilde fra søk på chrono24.com

Husk at mva kommer i tillegg:)

@Entropy
Takker for svar!
Ser de ligger lavere i pris ja, men det ser ut som den blå er litt mer sjelden.
Pappa liker klokker med blå skive, det er nok noe av grunnen til at denne falt i smak :)

Redigert av en moderator:
Det opprinnelige Lindbergh-uret hadde ikke kronograf eller dato, så med tanke på det, anser jeg akkurat denne modellen for å være en av de mer ukurante utgavene. Longines lanserte i 1987 en jubileumsutgave hvor de benyttet et av sine egne urverk, senere har uret blitt levert med ETA-verk, og i denne blå står det vel et 7750. Det er jo et solid og anerkjent kronografurverk.

Om det er utseende som faller i smak burde ikke de historiske perspektivene være til hinder for et klokkekjøp. Jeg ser at du finner en tilsvarende blå på Chrono24 for 7035,- komplett med boks og papir. Du har nok rett i at den blå er sjeldnere, men jeg mistenker at det er sjelden som i ukurant, og ikke sjelden som i ettertraktet. Jeg kan ta feil, men ha det i bakhodet når du pruter på prisen.

Det opprinnelige Lindbergh-uret hadde ikke kronograf eller dato, så med tanke på det, anser jeg akkurat denne modellen for å være en av de mer ukurante utgavene. Longines lanserte i 1987 en jubileumsutgave hvor de benyttet et av sine egne urverk, senere har uret blitt levert med ETA-verk, og i denne blå står det vel et 7750. Det er jo et solid og anerkjent kronografurverk.

Om det er utseende som faller i smak burde ikke de historiske perspektivene være til hinder for et klokkekjøp. Jeg ser at du finner en tilsvarende blå på Chrono24 for 7035,- komplett med boks og papir. Du har nok rett i at den blå er sjeldnere, men jeg mistenker at det er sjelden som i ukurant, og ikke sjelden som i ettertraktet. Jeg kan ta feil, men ha det i bakhodet når du pruter på prisen.

Takketakk for info :)
Lærte litt nå ja :) Var nok utseende, som var det viktigste.
Skal sjekke den som ligger på Chrono24 :)

Takketakk :)
Meget fin klokke! Pappa har nok dessverre lagt fra seg tanken om å kjøpe klokken :/