Longines Master Collection. Er denne ok?

Medlem
6. nov. 2014
Sted
.
Kom over denne og vurderer å handle.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=54334705

Noe jeg burde være obs på? Kjenner ikke så godt til Longines, men har vel en ok pris?
Denne ligger på 18.490,- hos Thune + original krokoreim med foldespenne, så da ligger vel denne på ca. 20.000,- i nypris. Jeg har skjønt at Longines er litt mer tungvint å selge igjen, men denne blir en eventuell keeper. Jeg liker den lange historien til Longines og at man får mye klokke for pengene. Denne har vel et drivverk laget spesielt for Longines av ETA?

Alle tips mottas med takk.

Ingen?

Får jeg tak i selger, og det passer, så blir det å ta en tur og se på den senere i dag. Eneste minuset er at jeg gjerne skulle hatt viserne i blåfarge slik det er på den nyeste modellen.

Ingen?

Får jeg tak i selger, og det passer, så blir det å ta en tur og se på den senere i dag. Eneste minuset er at jeg gjerne skulle hatt viserne i blåfarge slik det er på den nyeste modellen.

Sikker på at det ikke er blå visere på denne og du ikke bare blir lurt av lyset? De har hatt de blå viserne en stund nå om jeg ikke tar helt feil, og selger sier den er kjøpt i 2014.

Absolutt en veldig fin klokke og er vel ikke en pris du kommer til å angre på da det er et fint ur og mye klokke for pengene.

Tror ikke dette er et unikt ETA verk. Dette har vel til nå begrenset seg til columnwheel verkene.

Sikker på at det ikke er blå visere på denne og du ikke bare blir lurt av lyset? De har hatt de blå viserne en stund nå om jeg ikke tar helt feil, og selger sier den er kjøpt i 2014.

Absolutt en veldig fin klokke og er vel ikke en pris du kommer til å angre på da det er et fint ur og mye klokke for pengene.

Tror ikke dette er et unikt ETA verk. Dette har vel til nå begrenset seg til columnwheel verkene.

Takk for svar @TubaTom
Kan nok hende at det er lyset på bildene som gjør at blåfargen ikke synes godt nok. Mener jeg har sett denne med svarte visere i butikken for en stund siden, kan godt hende jeg tar feil der også.
Da får vi se om selger svarer på henvendelsen, og ta det videre derfra.

Kom gjerne med flere innspill om noen har.

Redigert av en moderator:
Her er litt om verket:
L696 Longines Calibre
Frequency 28’800 A/h
ø 16½’’’ – 36.60 mm
Height 7.90 mm
Winding Automatic
Power reserve 46 hours
Accuracy – 5 +15 sec./day
Base calibre ETA A07 231 Jewels 25

Dette er igjen er versjon av valjoux 7750 tilpasset til den større kassen.

(Fant forresten ut at ETA også lager retrogradene spesielt for SG merker, så tok litt feil i sted)

Jeg så på denne selv men avventet litt da jeg ikke kommer meg til Oslo før på nyåret. Prisen er vel ikke så værst med tanke på at det også følger med lenke. Hvis ikke du eller noen andre kjøper denne før nyttår så kan det nok hende jeg tar en kikk på den. (Selv om jeg aller helst skulle hatt en klokke med column wheel verket)

Fikk svar fra selger nå.

Info:

Han er eier nr 2. Den er tatt ut i Nederland i 2014, men har ikke kvittering. Boks og papirer med dokumentasjon fra Longines direkte med klokkens opprinnelse og produksjonsdato følger med. Krokoreim er ny og kjøpt her i Norge.

Hva sier folket om dette? Go or No Go?

Jeg synes det høres ut som en god deal. Mener kanskje selger salgsdato? Synes det hørtes litt spesielt at det fulgte med produksjonsdato med en Longines.

Jeg synes det høres ut som en god deal. Mener kanskje selger salgsdato? Synes det hørtes litt spesielt at det fulgte med produksjonsdato med en Longines.

Ja, han mener nok slagsdato. Har avtalt å møtes ca kl 12.45, så får vi se. Men liker best når det følger med kvittering, men det er kanskje ikke så vanlig med klokker kjøpt i utlandet og har hatt et par eiere?

Jeg har en 50/50 magefølelse på denne med tanke på historien. Hva mener dere med god erfaring her inne?

Ville ikke kjøpt den om han ikke har med internasjonalt garantikort som er fylt ut med modellnr og serienummer stemplet av forhandler (tydelig og lett leslig stempel). Nrene kan du dobbeltsjekke på bakkokket

Edit: skal jo være garantitid igjen på den!

Redigert:
Ville ikke kjøpt den om han ikke har med internasjonalt garantikort som er fylt ut med modellnr og serienummer stemplet av forhandler (tydelig og lett leslig stempel). Nrene kan du dobbeltsjekke på bakkokket

Takk for tips TubaTom! Skal sjekke om det følger med internasjonalt garantikort som er korrekt utfylt. Dette bør følge med på en såpass ny klokke. Hvis dette ikke følger med, så er det vel rom for pruting? Eller skal man holde seg helt unna uansett om dette ikke følger med på en klokke tatt ut i år?

Fikk vite pr tlf nå at internasjonalt garantikort ikke følger med. Han har kun papirer fra Longines på når og hvor den er tatt ut. Han har også hatt den inne hos Protid rett før salg for en kontroll/sjekk.
Prutningsmonn?

Go or No Go?

Reiser straks for å prøve denne, så fint om noen svarer fort :)

Jeg var også i kontakt med han og han skrev at ikke hadde noen "instruksjoner". Det skal vel følge med en bok av et eller annet slag? Han skrev også at prisen var fast men det burde vel kanskje være rom for et lite avslag her med tanke at det mangler litt papirer?

Jeg var også i kontakt med han og han skrev at ikke hadde noen "instruksjoner". Det skal vel følge med en bok av et eller annet slag? Han skrev også at prisen var fast men det burde vel kanskje være rom for et lite avslag her med tanke at det mangler litt papirer?

Fikk samme svar på sms jeg også på første melding. Får se hva som skjer. Tror ikke det er mulig å gjøre feil på denne. Jeg skal sjekke dette dokumentet fra Longines med lupe, så jeg kan være sikker på at dette er ekte.

Kan hende han mikser opp disse papirene med den internasjonale garantien. Kan ikke tenke meg noen annen form for papirer fra Longines som viser når og hvor den er tatt ut. Er vel kun de aller største merkene som registrerer serienummer mot butikk?

Edit: Synes det er merkelig at internasjonal garanti følger med på en klokke som fortsatt skal ha garantitid igjen. Så jeg ville i allefall ha prutet om det ikke følger med.

Redigert:
Da ble det handel. Vi ble enige om en hyggelig pris som begge kunne leve godt med med tanke på det vi har diskutert her i tråden.
Det viste seg at selge er en GG her på forumet.
Har kun god magefølelse etter handelen.
Unboxing kommer senere.

Da ble det handel. Vi ble enige om en hyggelig pris som begge kunne leve godt med med tanke på det vi har diskutert her i tråden.
Det viste seg at selge er en GG her på forumet.
Har kun god magefølelse etter handelen.
Unboxing kommer senere.

Gratulerer så mye med ny klokke. Det var blå visere?

Takker.

Ja, det er blå visere. Unboxing coming up!

Til og med kona likte klokka og kjøpet, så da er alt bare velstand.:p