Longines Master L2.673.4.78.3 - Tilbakemeldinger/meninger/alternativ :)

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hei!

Jeg har tenkt å snart kjøpe min første "skikkelige" klokke. Jeg har innsett at mitt budsjett ikke strekker til en rolex helt ennå, derfor ønsker jeg å kjøpe et litt billigere alternativ. Jeg har sett på litt forskjellige merker og modeller. Jeg har i den sammenheng funnet en meget pen modell fra longines. Den koster 17000,- ny, og regner med å kunne få den for 10 000 brukt? Jeg leter etter en pen klokke på skinnrem som har et lite "dresspreg" over seg, evt en med lenke.

Her er link: L2.673.4.78.3 Longines Master Silver Dial Croco Strap Brown Pris 16.895,-

[video=youtube;tT5nKYOS2qw]http://www.youtube.com/watch?v=tT5nKYOS2qw[/video]

Jeg har også funnet noen andre alternativer:

L2.693.4.78.3 Longines Master Silver Dial Croco Strap Brown Pris 15.195,-

L4.796.4.78.2 Longines Heritage Silver Dial Croco Strap Brown Pris 14.595,-

Beklager dette med linker, bildeopplastingen er ikke helt min greie enda ;)

Kom gjerne med alternativer som koster mellom 5-15K ny eller brukt.

På forhånd - takk :D

Redigert:
Høres ut som om du har tenkt deg "opp og frem" ved en senere anledning. Kan være smart å kjøpe noe som allerede har tapt seg en del mtp forestående flipping. Longines er imo absolutt et godt dressy alternativ og "bang for the bucks ". Ikke de mest lettsolgte urene på berget, men kjøper du brukt og smart, burde det være grei skuring ved neste korsvei :)

Master serien til Longines er av både god kvalitet og har et fint og litt classy design:)

Vis jeg personlig skulle hatt en klokke i denne serien ville jeg gått for chronografen med "in-house" verk, altså den modellen med urverket dom har collum wheel. Det urverket er ikke laget av Longines selv, men det er utviklet og produsert i samarbeid med ETA eksklusivt for Longines. Begge produsenter er jo uansett eid av Swatch Group, så at de har et slikt samarbeid er ikke så rart kanskje.. Dette urverket har i alle fall fått masse skryt og skal være mye value for money:)

Ser de ikke har denne modellen inne hos feks urverket.no.. Men klokken er lekker med hvit skive og brun croco:) Skal se om jeg kan finne noe bilder etc her..

Hva med en Longines Flagship?
En meget lekker klokke IMHO!

L4.795.4.72.2.jpg