Longines Master

Medlem
28. april 2009
Fikk en pakke på jobben i dag fra USA. FedEx er til å stole på når det gjelder leveringstider :mrgreen:

Inne i pakken lå et mint eksemplar av Longines Master Chrono. Etter min mening et av de mest undervurderte urene på markedet. Har lenge vært på utkikk, og da muligheten bød seg grep jeg den med begge hender :D

Dessverre klarer ikke LGs mobilkamera å yte klokken rettferdighet overhode. Hverken med tanke på å vise skivens nydelige detaljer eller å få frem hendenes flotte blåtoner. Men here it goes:

P201109_1903.jpg

P201109_1905.jpg

P201109_1912.jpg

Gratulerer med flott nyanskaffelse!

Hvor gammel er den? Hva slags verk har den?

Takk, Krille!
Klokken har stemplet garantikort fra februar 2006, men den ble kjøpt av en av moderatorene på TZ og har nok vært brukt i stor rotasjon med andre klokker.

Klokken har visstnok Longines kronografverk L696.

Graulerer med et nydelig ur Rovers :D
Du har all rett til å feire med et glass Guinness 8)
Kos deg med nyervelsen :D

Flott ur! pent design og meget fint med de blåviserne på den hvite skiven.

L696 ER som nevnt ETA/Valjoux 7750. Heter bare L... når det står i et Longines ur og da er "deres" caliber.

M

Takker for info og tilbakemeldinger folkens.

L696 må da være moddet i en eller annen form eller er det bare et standard Valjoux 7750?

Beklager, gikk litt for i svingene der fra min side :eek:
Klokken din skal inneholde et Longines caliber som heter L651, som er basert på ETA 2894-2, som er et 2892 verk med ETA chronographmodul..

Hadde du derimot hatt modelen med 3 subdials, altså en Longines L2.693.4.78.3 ville den inneholdt et L696 caliber som er basert på ETA A07 231, også kalt Valgranges. Dette verket kaller mange for 7750 på steroider, da det er et større verk som er laget for større klokker. Det er basert mye på 7750 og en god del av deler ol fra 7750 kan brukes til rep av ETA A07 231. Det er også letter å bygge inn feks en svanehals i et ETA A07 231 enn i et 7750, da det er større plass feks.

M

Et elegant og stilig ur,- nydelig skive. Gratulerer !

Igjen lar jeg meg imponere av all kunnskapen det er blant forumbrukerne vedr. verk / innmat m.m. ! ;)