Longines Record Automatic

Medlem
16. nov. 2017
Sted
Oslo
Har en slik klokke som jeg arvet av min bestefar. Vet veldig lite om den. Er det noen som vet om den har noe verdig, når den ble produsert. Den er i veldig god stand og tikker og går.

IMG_9284.JPG
IMG_4595.JPG

Vedlegg

• IMG_2540.JPG
    IMG_2540.JPG
    148,6 KB · Visninger: 0
  • IMG_2028.JPG
    IMG_2028.JPG
    223 KB · Visninger: 0
Den ser ihvertfall original og fin ut ut fra bildene! :)

Record ble etterhvert et underselskap av Longines og de fleste klokkene deres har kun Record på skiven, men noen av klokkene ble signert både Longines og Record. Disse er da mer sjeldne enn standard-versjonene. Record var vel "billig"-versjonen av Longines på samme måte som Tudor er/var "billig"-versjonen av Rolex.

Jeg hadde tidligere en blå Longines Record med sort pvd som jeg var dum nok til å selge :(

DSC_0921_1_zpscf827805.jpg

Her er forøvrig et annet bilde jeg fant av samme modell som du har:
102765d1418032494-rubina-diver-l2.jpg

• Liker
Reaksjoner: chronometer
stilig ! Jeg synes den er veldig tøff og bruker den ganske ofte. Da jeg fikk den 10 år siden , hadde den en hvit silicon aktig reim (orginal fra longines). Denne hadde desverre smuldra opp. Har skrevet til Longines for å se om de har den i beholdning. :cool: Den var enda tøffere med den.

• Liker
Reaksjoner: acnorway
Longines har forresten en veldig god tjeneste kalt "Extract from the archives" der du kan få tilsendt papirer med informasjon om klokken din, men jeg er litt usikker på om de har oversikt over Record-klokkene. Uansett verdt å sende de en mail for å høre. Da må du isåfall få åpnet opp klokken å notere ned serienummer på urverket + referansenummer på innsiden av baklokket. Sikkert også greit å ta noen gode bilder med høy oppløsning når du først har oppe baklokket :)

https://www.longines.com/certificate-of-authenticity