Longines vintage

Er den klokken på finn verd prisen eller har den mistet verdi pga resturering?

Skiven er definitivt refinished. De fleste samlere (meg selv inkludert) mye foretrekker originale ringer, og vil ville være villig til å betale mer for et godt eksempel.

Hilsen,

Tony C.

Skiven er definitivt refinished. De fleste samlere (meg selv inkludert) mye foretrekker originale ringer, og vil ville være villig til å betale mer for et godt eksempel.

Hilsen,

Tony C.

Takker for svar. Vanskelig for meg å sette en verdi på klokken. Hva skal jeg sette den opp imot, Omega? Ligger mange omega i meget bra stand til 1-2000 under prisen på denne.

"Epler og epler", som vi sier på engelsk. Med andre ord, hvis du velger å sammenligne at Longines med en annen klokke, ville det være fornuftig å sammenligne den med en annen med en refinished dial.

Noen mennesker er ganske fornøyd med å bære vintage klokker med refinished ringer, så valget er rent subjektive. Jeg foretrekker å ha en klokke som er originalt, selv om skiven viser noen patina. Selvfølgelig bedre tilstanden, jo høyere pris.

Vintage Conquest modellen var i direkte konkurranse med Omega Constellation av epoken. Jeg foretrekker den Longines, og her er et eksempel som jeg eier. Du kan bruke tall som en veiledning til riktig, opprinnelige utseende.

hilsen,

Tony C.

Conquest17.jpg

Takker for svar tony. Flott og strøken klokke du har der. Skal tenke ett par dager på den klokken der.