Luftboble i Sinn UX GsG...

Medlem
15. april 2011
På forsommeren gikk jeg til anskaffelse av en Sinn UX GsG. Det er som kjent en skikkelig "tool-watch" som skal tåle det meste. Disse klokkene er oljefylte, trykktestet til trykk tilsvarende 12000 meter, og er garantert å tåle 5000 meter / 500 bar. Her om dagen, oppdaget jeg en liten luftboble inni klokka. Bobla har oppstått i en periode på et par uker hvor jeg ikke har brukt den. Det virker som om bobla avtar i størrelse under bruk, men er der hver morgen når jeg tar klokka på armen.

Jeg har sendt en e-post til Sinn og fortalt om bobla, men foreløpig ikke fått noe svar. Noen som har vært borti noe tilsvarende? Er klokka lekk?

Mvh. VilhelmW

Sjekk om skruen mellom lugsa kl 12 er skikkelig skrudd fast.

Uansett er dette en garantisak. Send inn klokken til Sinn for et oljesskift.

Da har jeg fått svar fra kundeservice hos Sinn. Klokka må ( selvsagt ) inn til ettersyn, og Sinn dekker ( også selvsagt...) alle kostnader vedrørende dette. Jeg bruker klokka fortsatt, og den går like korrekt som den alltid har gjort. Sjekka i går mot klokka.no, og den er rett på sekundet.

Jeg liker denne klokka! Selv om det nå har kommet ei luftblære inn i den, noe som tyder på en aldri så liten lekkasje et sted, er den veldig solid. Det er ikke ei ripe på den, unntatt disse små hårfine som ofte kommer på reimlåsen. Nå skal jeg få satt på Sinn's reimlås med fabrikkens egen legering. Den som står på nå, er den vanlige av edelstål.

Nå blir det å bruke TagHeuer'n i noen uker. Det gjør heller ingen ting!

mvh. VilhelmW

La oss få vite hvordan denne historien endte til slutt.:)
Alltid kjekt å få litt info om hvordan garantisaker blir håndtert av de forskjellige produsentene/forhandlerne.

Jada, jeg skal holde dere informert. Jeg tar sjangsen på å bruke Ux'en på rypejakt-turen i helga - som sikkert enkelte er klare over, er det startdato for årets rype- og skogsfugljakt på lørdag.

Hvis noen veit om ei klokke som har datoen 10. september markert med rødt, kjøper jeg den tvert!!:D