Lugs på Panerai

Amund

Støttemedlem
Medlem
24. okt. 2009
Sted
Oslo
Jeg handlet min første Panerai i går. Etter å ha vurdert kjøp av Panerai i flere år bestemte jeg meg i går for å kjøpe en. En ting som overrasket meg en del er utformingen av lugsene. En panerai er jo ganske kraftig. Hvorfor er avstanden mellom skruehullene og ytterkanten på lugsene så liten. En litt større ripe vil jo være problematisk å slipe/polere vekk eller?

Jeg handlet min første Panerai i går. Etter å ha vurdert kjøp av Panerai i flere år bestemte jeg meg i går for å kjøpe en. En ting som overrasket meg en del er utformingen av lugsene. En panerai er jo ganske kraftig. Hvorfor er avstanden mellom skruehullene og ytterkanten på lugsene så liten. En litt større ripe vil jo være problematisk å slipe/polere vekk eller?

Kraftige reimer med tubes tar plass, og med korte lugs så er det ikke mer plass en det må være.

Panerai+Special+Edition+Singapore+ION+Boutique+PAM432+%25281%2529.jpg

Men kunne en ikke velge å forlenge lugsene noe på utsiden av skruene?

Jeg skjønner spørsmålet og ser at det kan være en liten utfordring,- men tro meg, etter vel 10-12 år med ulike PAM's, har jeg ikke sett dette som et praktisk problem.

Bruk heller tiden til å n y t e det nye uret ditt!

:)

Takk for det. Ja, det tok litt tid før jeg ble komfortabel med å kjøpe Panerai, men nå er det bare å nyte uret.

Hvis lugsene hadde vært lengre er det nok mange, meg selv inkludert, som ikke kunne brukt Panerai. De hadde blitt for store og lugsene ville stukket langt ut over "kanten" på håndleddet.

Hvis lugsene hadde vært lengre er det nok mange, meg selv inkludert, som ikke kunne brukt Panerai. De hadde blitt for store og lugsene ville stukket langt ut over "kanten" på håndleddet.

+ 1 på den. Paneraiene er noen store klokker i utgangspunktet. Så med mer gods på utsiden av lugholesene hadde
Det blitt begrenset med kunder igjen ;)

• Liker
Reaksjoner: J.CAT
Låner denne tråden litt jeg :)

Hvordan oppleves lugsene på radiomir modellene? Vurderer kjøp, men er redd de kan virke litt, tja, jallao_O? Det er jo festet med 2 skruer, og består av 2 stenger som dyttes inn i kassen.

Er dette noe som oppleves problematisk, eller tar jeg feil?

Du tar feil.
De er festet i kassen med to halvbøyler som sikres skikkelig på hver side med solide skruer med pakninger, som låser hver halvbøyle ved hjelp av et hakk i disse.
Jeg stoler 100% på Radiomir løsningen og både bader og dykker med denne uten angst.

• Liker
Reaksjoner: Tobydobi og J.CAT
Låner denne tråden litt jeg :)

Hvordan oppleves lugsene på radiomir modellene? Vurderer kjøp, men er redd de kan virke litt, tja, jallao_O? Det er jo festet med 2 skruer, og består av 2 stenger som dyttes inn i kassen.

Er dette noe som oppleves problematisk, eller tar jeg feil?

Mange opplever at de med tiden blir litt slarkete.

• Liker
Reaksjoner: Tobydobi