Lum-Tec med Miyota 9015 innmat

Medlem
3. feb. 2015
Sted
Bergen
Hei.

Jeg har bestilt meg ei Lum-Tec Combat B19. Synes denne ser knalltøff ut :mrgreen:

Noen som kjenner til innmaten, om det er grei kvalitet? Det er japansk Miyota 9015 verk. Har googlet litt, men det er ikke så let å finne ærlige svar. Ser det er en del generelle reviews som omtaler den positivt.

Miyota 9015 betraktes generelt sett som et meget brukbart verk. De koster ikke det hvite ut av øynene, men leverer likevel.

Og når klokka går som den skal - hvem ser da forskjell på et Miyota-verk og et ETA-verk? :cool:

Har utelukkende positive erfaringer med Miyota 9015. Alle tre verkene jeg har hatt på min timegrapher har ligget godt innenfor COSC standard. Mye for pengene :)

Miyota vet hva de driver med: De er ikke ny og fersk på urverk banen.
Det ser ut til at det 9015 urverk ble skapt for å ta over en mangel på ETA(2824-2)urverk tilgang i markedet: På grunn av Swatch-Group sin fremtidig politikk angående merkene som er ikke "venner".
Som Sellita etc...
Miyota kan lage en "arbeidshest".

Har det selv i min Lüm-tec. Ikke så fint å se på, men veldig presist. Eneste jeg har å utsette på det er at det vobler ganske mye.

Jepp, dette er et kvalitetsverk, og lages av Citizen om jeg ikke tar feil? De kan det de holder på med der. Dette vil nok som allerede nevnt ta mer og mer over for ETA 2824 blant de mindre merkene, og jeg tror Seiko sine SII NH36 (4r36) og NE15 (6r15) også kommer til å bli sett mer der.

På min Lum-Tec så holdt det jevnt +/-2 sek daglig uansett posisjon! Som @Mathfjeld sier så trekkes urverket kun i én retning av rotoren, noe som gjør at den av og til spinner veldig raskt i retningen uten motstand. Selv syntes jeg dette bare var litt morsomt, men skjønner om det plager andre.

Redigert av en moderator:
Veldig mye fokus på innmaten, men alt det andre på denne er også utrolig bra. Digget min. Særdeles lettlest, skikkelig kul kasse med den bezelen, rå lume. Skikkelig bang for the buck spør du meg. Så jeg solgte min. Dust... :p

Det jeg mener kort sagt: gratulerer med godt valg @ENAADES :)

Redigert av en moderator: