lumen på skx009k2, varer ikke så lenge?

Medlem
3. jan. 2016
Sted
porsgrunn
Nå har jeg prøvd noen dager for å teste lumen, men jeg ser alle på youtube har sterk lum, osv, men jeg har kunn fått når jeg satt klokka under arbeidslampa, eller flash fra mobil. da varer i noen minutter.
Ellers lyser den ikke så godt som jeg trodde.

Er det noe sånn med alle?

Nå har jeg prøvd noen dager for å teste lumen, men jeg ser alle på youtube har sterk lum, osv, men jeg har kunn fått når jeg satt klokka under arbeidslampa, eller flash fra mobil. da varer i noen minutter.
Ellers lyser den ikke så godt som jeg trodde.

Er det noe sånn med alle?
Lume er noe som er ment som hjelpemiddel i til tider ekstremt lysfattige omgivelser, og da er selv den svakeste lume god hjelp.
Derfor, med all den lysstøy vi har rundt oss, har lumen lett for å se litt puslete ut.
Det du opplever er derfor helt normalt.

Selvfølgelig finnes det klokker hvor lumen varer lengre enn på SKXen, men det er ytterst få faktisk :) De har utrolig god styrke på lumen, og jeg syns den varte lenge på den jeg hadde.

jeg bruker "lade" 009´en før jeg går til sengs. Når 3-åringen våkner 0600, lyser det fortsatt av lumen. Men da har jo øynene mine vært eksponert for mørke i 7 timer ;) Jeg har ihvertfall aldri opplevd at lumen ikke har vært tilstrekkelig på denne.

jeg bruker "lade" 009´en før jeg går til sengs. Når 3-åringen våkner 0600, lyser det fortsatt av lumen. Men da har jo øynene mine vært eksponert for mørke i 7 timer ;) Jeg har ihvertfall aldri opplevd at lumen ikke har vært tilstrekkelig på denne.
Bytt ut 009 med 007 og treåring med sjuåring så har du akkurat min erfaring også. :cool: