For det første mener jeg også at "NUF" nummer er helt meningsløst i 2013. Ser at flere og flere klokkeprodusenter har kommet med "digitalt servicehefte", dette er ikke ukjent fra bilbransjen bla.
Jeg ble møtt med en ovenifra og ned holdning når jeg forsøkte å forhøre meg litt rundt dette med "nufing" som de kalte det. Jeg fikk argumenter som "det et sånn at vi kan se at klokken er ekte og den er kjøpt her", eller "serienummet på klokken kan ikke brukes som referanse i vårt kartotek fordi der har vi så mange klokker så det er mye lettere å finne det med nuf nummeret".
Jeg mener at Bjerke kan fornye seg litt. Da får de oppdatere det såkalte kartoteket sitt til å takle serienummer på klokkene.
Er jeg liksom gal fordi jeg handler et ur til 50.000kr og ikke ønsker at det skal se ut som en 5-åring som har risset inn fødselsdatoen sin på baksiden av klokken? (Med display caseback er jo baksiden av klokken like spennende å se på som forsiden"
Hadde jeg kjøpt en sjelden AP/PP og den hadde blitt nuffet uten mitt samtykke hadde jeg fått hjerteinfarkt.
Helt enig, og anbefaler deg å være forsiktig med å handle ap/pp hos bjerke for de vil "nuffe" hva som helst dessverre.
NUF nummeret er og blir fullstendig meningsløst anno 2013 (og 2012 og 2011 og....). helt siden noen fant opp Excel har egentlig dette vært helt meningsløst.