Luminor Regatta?

Fredrik4628

Støttemedlem
Medlem
1. juni 2014
Innlegg
1.771
Sted
Bergen
Hei
Hva tenker dere om Luminor Regatta 47mm? Jeg er fristet til å kjøpe meg en slik og har en komplett for hånden til rett rundt 100' ( + moms ). Har lenge siklet på 372, men jeg er som vanlig litt svak for ur som skiller seg ut:rolleyes: Denne skiller seg ut, men er den for langt vekke fra DNA'et sitt? Føler dere den er litt "jålete"?

Jeg må evt kjøpe den usett, så er litt usikker..
IMG_9629.PNG
 
Redigert:
Jeg har eid noen Panerai i midt liv. Nå har jeg en perfekt beater i en 42mm 392, som jeg bruker til alt! Men den blir igjen litt liten og Panerai følelsen er der ikke helt.. ( uansett - den blir ).
Tidligere eide jeg en 351 som jeg digget grunnet titankassen og kombinasjonen med rubber. Men den ble også litt "kjedelig" i lengden.

Det jeg kort fortalt søker er en "komplisert", stor og unik klokke til sommerkvelder, dress og fest. Jeg trodde jeg skulle få dette i mitt nyeste kjøpe AP15703, men tja blir også litt kjedelig.. Det er noe eget med kraftige Panerai. Designet har aldri sluppet tak i meg. Kanskje Rattrapante eller noen av modellene i Carbon kan være noe?
 
Driver du med konkurranse seiling? Hvis ja, så kjør på, dritkul!

Hvis nei, så er denne modellen like tåpelig å gå rundt med som de landkrabber som går rundt med Yacht Master-II.

Neida...joda..ehee neida, eller foresten jo. ;)
Heheh.. har alltid tenkt på hva folk mener om mine klokker:) I boksen ligger det alt fra Linde Werdelin til røde Parmigiani.. Det jeg har konkludert med er at ingen ser meg eller mine klokker uansett! I min "gjeng" og blant bekjente, er det kun en high-end klokke og det er min gamle subo_O Sist jeg ble spottet var når jeg kjøpte noen sneakers på torgallm. eller når et av medlemmene her inne, stakk lanken ( med en 5711 ) inn bilvinduet mitt..

Så spørsmålet mitt bør vel omformuleres til hvordan mener dere kvalitetsfølelsen på denne er? Utseendet tiltaler meg hvertfall:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Jeg har eid noen Panerai i midt liv. Nå har jeg en perfekt beater i en 42mm 392, som jeg bruker til alt! Men den blir igjen litt liten og Panerai følelsen er der ikke helt.. ( uansett - den blir ).
Tidligere eide jeg en 351 som jeg digget grunnet titankassen og kombinasjonen med rubber. Men den ble også litt "kjedelig" i lengden.

Det jeg kort fortalt søker er en "komplisert", stor og unik klokke til sommerkvelder, dress og fest. Jeg trodde jeg skulle få dette i mitt nyeste kjøpe AP15703, men tja blir også litt kjedelig.. Det er noe eget med kraftige Panerai. Designet har aldri sluppet tak i meg. Kanskje Rattrapante eller noen av modellene i Carbon kan være noe?
Bjerke har vel en "Carbo-tech" inne? Løp og kjøp!
 
Heheh.. har alltid tenkt på hva folk mener om mine klokker:) I boksen ligger det alt fra Linde Werdelin til røde Parmigiani.. Det jeg har konkludert med er at ingen ser meg eller mine klokker uansett! I min "gjeng" og blant bekjente, er det kun en high-end klokke og det er min gamle subo_O Sist jeg ble spottet var når jeg kjøpte noen sneakers på torgallm. eller når et av medlemmene her inne, stakk lanken ( med en 5711 ) inn bilvinduet mitt..

Så spørsmålet mitt bør vel omformuleres til hvordan mener dere kvalitetsfølelsen på denne er? Utseendet tiltaler meg hvertfall:)

Kjør på! Gøy med "annerledes" Panerai som skiller seg ut.

Jeg synes regattamodellene er skikkelig tøffe, hadde det vært en 44 mm. hadde jeg tatt den selv :)
 
Jeg personlig digger denne modellen og selv om jeg elsker Panerai med DNA fra fortiden er denne en som kanskje jeg hadde slått til! Så for min den er JA! Urverket er også en JA!
 
Selv om Panerai også produserer mange snåle modeller for tiden, skal de ha kudos for nytenkning og for at de er innovative ;) Hadde vært dødens kjipt å gå på gtg om alle skulle hatt 372 og eneste forskjellen var hva slags reimer andre brukte o_O