Luminor vs Luminor 1950

Henger meg på Minuteman her, min 423 har vært flittig brukt siden innkjøp, og den har fint lite hairlines. Panerai bruker en solid legering. Min første "skikkelige" klokke var en polert breitling, og den ble seende brukt ut etter veldig kort tid.

Liker 1950-kasse best, men jeg har ikke prøvd kaninorgasme.. Og der ser dere hva ordboka mi gjør, jeg skrev LUMINOR, ikke kaninorgasme. Hvem har egentlig satt opp ordboka til Apple?!

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg fant et bilde på nettet som illustrerer forskjellen i høyde på 1950-kasser med manuelt og auto verk ganske godt. Bildet viser 233 til venstre og 312 til høyre. Totalhøyden er omtrent den samme. Kassen på 312 er imidlertid høyere enn på 233, mens krystallen på 233 er høyere enn på 312. For ordens skyld, begge er 44 mm.

Her er forresten en glimrende post, med utrolig fine bilder, som viser forskjellene mellom Luminor og Luminor 1950 :)

The Panerai 1950's style Luminor case

Se bare på dette...

Syns Luminor kassa kan være veldig fin , liker det firkantede (på de vertikale sidene)med den. Men misliker de med crown guard som ikke er i børstet stål...uansett den nye PAM 510 8 dagers må være et utrolig bra kjøp!!