Lurer litt på omtrentlige bruktpriser og ting man må se opp for på et par omegaer...

Medlem
5. mai 2009
Sted
Oslo
Nå vet jeg ikke helt sikkert om jeg får gjennomført dette, men må begynne å speide litt for å se i første omgang ;).

Har fryktelig lyst på en SMP 300 chorno, blå/blå. Er det noe spesielt man må være på vakt etter her?

Og ikke minst, hva koster disse brukt?
Ser på finn at det ligger fra ca 12-14k (og så ignorerer jeg den som ligger billig på ts.no nå, ingen boks, ingen papirer og trenger service er ikke helt min kopp te dessverre for prisen er jo knallbra), virker kanskje greit nok ?

Er vel bare en ganske normatl 7750 inni disse med litt omega dekorasjon ?

Andre jeg har lyst på om dagen er en SMP GMT, helst med hvit skive. Disse finnes vel i en god del utgaver, men kjenner ikke urverket i disse overhodet.. så samme spørsmålet her, noe spesielt man må se etter?

Og hva bør disse ligge på? Ser det er en på finn for ca 11k nå, feil farge dog.

Andre jeg har lyst på om dagen er en SMP GMT, helst med hvit skive. Disse finnes vel i en god del utgaver, men kjenner ikke urverket i disse overhodet.. så samme spørsmålet her, noe spesielt man må se etter?

Og hva bør disse ligge på? Ser det er en på finn for ca 11k nå, feil farge dog.

GMTene til Omega er flotte klokker. Den hvite, som kalles "great white", er litt vanskelig å få tak i for tiden, men det dukker opp en brukt en nå og da. De har en variant av 1120-verket som sitter i min Seamaster 2255, med GMT-modul på. Det heter noe med 11xx hvis jeg ikke husker helt feil. Dette er supersolide og nøyaktige urverk, som jeg ikke har noe å utsette på etter et års tid med min ihvertfall :)

Jeg kan ikke svare på de andre spørsmålene dine, men stakk innom Heyerdahl på skøyen (Karenlyst allé 16) her forleden dag etter trening, og de har en flunkende ny Seamaster great white i utstilling. Ta en telefon (22 55 25 25) og hør om prisen. Med litt taktisk pruting kan det hende at du får en god deal ;)

WP_000084.jpg

Fordi jeg kan ;) :p

Great White anbefales på det sterkeste! Jeg skulle selge min for å finansiere en grail her for litt siden.. Endte med at jeg avblåste grailen fordi jeg ikke klarte å selge denne.. :roll: :)

Great white er og blir vakker :). Tror nok ikke det blir en ny en nå, med en listepris litt over 20 lapper eller så er selv en god rabatt kostbart om jeg skulle finne på å realisere begge disse ønskene :p.

Takk for gode innspill :)