Lurer på Helson. Men blitt usikker.

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Helson, et merke med delte meninger, delt kvalitetsfølelse og flere forskjellige resultater. Likevel har jeg tidvis lyst på en Shark diver. Og da en med Bronze kasse. Jeg har også fått vite at ny modell skal ha fått flere detaljer i titanium kontra den forrige.

Men så kommer det store spørsmålet, hva er deres synspunkter?

Hvorfor bør jeg, bør jeg ikke handle Helson sharkdiver i bronse?

Takker:)

Hei

Skulle det være slik at du får tak i uret du her skisserer, mener jeg det bare er å kjøre på. Helson begynte jeg tidlig å følge med på, mitt inntrykk er at du får i hvert fall for det du betaler for, samtidig som prisen er innenfor de flestes budsjett. Lykke til.

Så ut som han var et barn han som hadde skrevet den reviewen. Men jeg liker klokken, bare usikker på byggekvaliteten i hver klokke. Noen blir godt bygget, andre mindre vellykket virker det som.

Går vel bra så sant jeg trykktester selv med en gang klokken er motatt

Hei Prippa,

Nå skal du høre på en gammel mann ;) Selv har jeg en Shark Diver som jeg er meget fornøyd med. Det skyldes følgende:

1) Jeg bruker klokka utelukkende til dykking.

2) Bezelen, viserne og time markørene har sinnsykt god lesbarhet - både i sol, skummring og mørke. Dette er noe som er viktig om klokka skal brukes til seriøs dykking.

3) Selv har jeg oransje bezel markeringer med oransje visere og oransje time markører. Ta en prat med ROV operatører så vil du fort finne ut av hvorfor oransje er tingen.

4) Klokka er meget nøyaktig. Noe som sannsynligvis skyldes ETA verket som er benyttet.

Når det gjelder mine kommentarer til deg hvorvidt du skal gå for en Shark Diver eller ikke så lister jeg de opp nedenfor:

1) Hvis du samler på en spesiell type (les: pokkers tunge og store) dykker ur, så kan Shark Diver'en være verdt å ha i samlingen. Det er egentlig opp til hver enkelt samler å avgjøre hva han / hun vil ha i samlingen.

2) Bronsje varianten er utsolgt. Men kan sikkert skaffes brukt. Hvis du vil gå for en slik i samlingen din så er jo det greit nok. Men hvis du har tenkt å gå med klokka (altså bruke den), så bør du lese deg opp på korrosjons egenskapene til bronsje / aluminiums bronsje / gun metal.

3) Hvis du tenker å kjøpe en Shark Diver for å bruke den som en "sommer beater" som skal tåle litt friluftsliv, en vann skvett og en takkling på fotball banen - så er mitt svar: Glem det. Klokka er alt for stor og klumpete. Den er en sann Tool Watch.

4) Hvis klokka skal brukes til dykking så kan jeg varmt anbefale den. Men tenk deg om ang. farge på bezel etc. Prøv gjerne flere farger for å se hva som du synes gir best lesbarhet.

5) Gå for ETA varianten.

Det var det hele :p God sommer.

Tools.jpg

lek-7.jpg

pool-7.jpg

Dagens-5.jpg

KC-1.jpg

Natt-dykk-2.jpg

Frode.

Takk for utfyllende svar:)

Tenker å ha som min maritime klokke, og bronze vil kle skuta godt. Korrosjon visuelt er vakkert, men lest noe om lukt i hudkontakt. Blir det for ille har jeg konkludert med å feste en gummibit på baksiden av huset.

Blir en del bading, lite dykking, men endel nattseilas hvor enkel lesing av tid er viktig.

Uansett har jeg lyst på, men noen har jo vært kritiske til tettheten.