Gjetter på at
@trippelj kan tilføre god info her?
Gjerne
@Preacher! Bare så det er presisert
@Havvo jeg jobber med salg av denne typen varer til daglig.
Begge har svært god lyd i forhold til konsept. BO har flere trådløse funksjoner (Airplay og DLNA), Geneva er mer tradisjonell med god DAB-tuner og CD-spiller og blåtann. Lydkvaliteten er tilstede på begge, med tyngde, god klangbunn og definisjon oppover i frekvensregisteret. Minus er at spredningen er knapp, så det store spørsmålet er jo om du skal lytte til musikk eller om det skal stå på i bakgrunnen for det meste. Har hatt Geneva L, god lyd til bakgrunnslyd, men kom til kort til å lytte til musikk for min del. Men så er jeg også typen som liker å dyrke Hi-Fi guden foran alteret hjemme.
Flere trekker frem Devialet Phantom som er en bedre lydmessig løsning om man liker designet og kjøper full pakke med to (en stk gir omtrent det samme som A9/XL så det blir litt hipp som happ etter hvilket design du liker best). Utrolig funksjonelt grensesnitt via app på Devialet! Tidal er integrert, stort pluss for en Hi-Fi nerd som meg pga mulighet for strømning i høy kvalitet. Har installert flere Phantom hos kunder, og det virker som om alle får det lett og greit til å bruke systemet. Må ha ordentlig nettverk for å fungere stabilt, så du må muligens gjøre noe der litt avhengig av hvordan løsningen på nettverket er hjemme hos deg.
Dynaudio har også mye spennende trådløst som Xeo og Focus XD, dog med mer tradisjonell utforming. Her er Spotify integrert via senderen i systemet og du får ellers et godt utvalg av muligheter til å koble til andre enheter. Har hatt Focus 200 XD selv inntil nylig, fruen var fornøyd med designet og jeg var happy med lydkvaliteten. Har akkurat oppgradert til passive høyttalere igjen som jeg ble enda mer fornøyd med, men som fruen ikke har funnet roen med utseendet på.