Lynvisitt på Bjerke i dag

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Og meget hyggelig service gav de. Ros er på sin plass.

Jeg fikk en tykk Panerai-katalog med alle spesialmodeller fra 97-07, samt at de sporenstreks bestilte inn katalogen med dagens kolleksjon. Da jeg begynte å ta noen wrist shots, tilbydde den unge og hyggelige ekspeditrisen seg å ta bilder for meg. Hun var et stort smil og veldig hyggelig å bli hjulpet av :cool:

Prøvde 3 PM, tok bare bilder av to...
IMAG1837.jpg

IMAG1838.jpg

Førsteinntrykket var at dette var STOOORT ift det jeg er vant med, og ingen av disse kallet på godfølelsen, faktisk.
45 mm er mer enn nok for meg nå. Men jeg er i en tilvendingsfase ;)
Og jeg er sugen på å prøve en radiomir.

Jeg må nok prøve noen flere. Gleder meg til å få min skamløse homage. Blir det match, vet jeg at det blir PAM-kjøp etter hvert.

Det som facinerer meg er historikken, den cleane looken (bra norsk, gitt ;)), vintagepreget og de uendelige reimkomboene. Ai ai ai. Gleder meg til å bli bedre kjent med Panerai og til å avdekke om dette er noe for meg. :D

Skål og god helg
cheers.gif

Var du i Oslo idag? Ai ai. Luminor er forresten 44mm:) drit i den hommagen, kjøp en Helson sharkdiver og panerai blir puslete etterpå:)

Håper og tror det blir panerai på deg!

Nei, Bjerke i Bergen har 4 stk Panerai. En miniavdeling kan du si :cool:
En homage er en grei prøvekanin. Har gjort det før med Steinhart GMT og Alpha "Exp II". Sistnevnte ble raskt kjøpt i original.

Men jeg har altså lyst på vintagegule tall/markører - og er det noen som kan hjelpe med hvilke modeller som har dette??

Og hva er rimeligste modell med Cali dial?

Jeg har sett en Radiomir mer påmontert OEM gullviser..smukt...

Kan du gi et review av din kjempeflotte 320, Prippa? :p

Edit: Vet at de jeg prøvde var 44 mm, men 3 mm til hadde vært insane i den fasen jeg er nå :D

Men jeg har altså lyst på vintagegule tall/markører - og er det noen som kan hjelpe med hvilke modeller som har dette??

Hvis jeg forstår deg riktig ifm hva du legger i "vintagegule tall/markører", så er følgende noe for deg (her har jeg tatt med alle seriene):

439
424
425
421
422
423
393
441
438
396
399
398
448 (california)
449
395
372
289
356
359
373
376 (?)
379
390
391

Litt av hvert å velge i, for å si det slik.
I tillegg er det mange modeller som har brun skive og som gir litt av det samme uttrykket, selv om markørene er grønne.

Av alle disse er 359 og 372 mine favoritter. Ikke de billigste, dessverre.

Nå er det så mye Panerai-snakk her på sonen at jeg for alvor er i ferd med å bytte ut en av de to jeg hittil har hatt på ønskelisten.

Takk, skal dere fanker'n meg ha;)