Lysten på klokke med pepsi cola Bezel.. Hvor mange typer finnes det?

Medlem
26. feb. 2013
Sted
OSLO
Hei! Relativt ny her, så starter med mitt første spørsmål.

Lagt merke til at Rolex GMT 2 pepsi cola klokka, er klokkerein til tusen! Elsker klokka i seg selv, men med denne rød og blå bezel gir klokken bare et helt nytt utseende..

Etter å stadig sette meg mer inn i klokker, finnes det Inventica? og Seiko som kan ha slik type Bezel..

Lurte på om noen har oversikt over alle klokker med pepsi cola farget bezel, eller hvor dette er mulig å ettermontere? :)
Svak for den Seiko 007 klokken, men er det noen som vet hvor mye den koster..? Eller om Seiko har fler slike typer..

Leiter nemlig etter en kul klokke, men som helst kan ta meg råd til.. Men vil få meg litt oversikt før jeg bestemmer meg..

Takker for svar på forhånd :)

Redigert:
Vet ikke akkurat hvor mange typer det finnes med Pepsibezel, men Seiko Diver med Pepsibezel får du for rett over 200dollar med gummirem :) Creationwatches ser ut til å ha salg også.
Sjekk her

Edit: adamskater kom jeg i forkjøpet der gitt :D

Orient Mako med pepsi-bezel er en veldig fin klokke! Finner den nok til under tusenlappen :)

d6287be36601c3ce6e9ab550.jpg

Seiko med Pepsi - ja!
Invicta er i min bok - nei!

Seiko'er skal du finne til tusenlappen nytt på net
Sjekk for eksempel Buy Watch Online, Seiko Watches Casio Citizen Watch Mens Chronograph Automatic & Women's Watches kjapp og grei levering (husk at mva kommer til)

Stilig, takk! Men "går" sekundviseren her, eller "flyter" den? Står slikt evt. oppgitt?

Stilig, takk! Men "går" sekundviseren her, eller "flyter" den? Står slikt evt. oppgitt?

Hvis klokka er quartz, hopper sekundviseren ett sekund om gangen. Hvis den er mekanisk, beveger sekundviseren seg flytende, som på Rolex. Alle klokkene folk har anbefalt deg her, er mekaniske og har flytende sekundviser.

Todda

Sekundviseren "flyter" når urverket er automatic. Vil du ha hakkete sekundviser er det quartz du skal ha. (For oss klokkeinteresserte er det stort sett automatic som gjelder.)
Bare for ordens skyld: Du skriver pepsi Cola, men i klokkesammenheng kaller man det bare for Pepsi (blå og rød bezel). Coke, derimot, er sort og rød. :)

Edit: Todda kom meg i forkjøpet, ja. (Finnes forøvrig Rolex quartz også, selv om de ikke er så vanlige.)
Og velkommen til ts, dav-a!

Takker for flere svar, dere! Og takk, mutriakis.
Okay, det helter bare pepsi-bezel..
Er automatic urverk jeg har lyst på, med flytende sekundviser ja. :)
Da tipper jeg at det blir en Seiko SKX009J / 007 klokke,
hvor jeg skal få byttet ut gummireim med NATO reim eller metall lenke..

Beklager at jeg ikke har alle begrepene inne enda:)

Redigert:
Her vil jeg si du er så spot on i valget av starter-auto som det går;) En skx009 eller 007 er noe de aller fleste av oss enten fortsatt har i samlingen eller i det minste har hatt. Utrolig mye klokke for pengene rett og slett. Og mer kvalitetsfølelse på denne enn på Orient Mako vil jeg si. Lumen (selvlysende) er også i en annen klasse hos Seiko enn Orient.
Og så slenger du på feks denne lenken (har den på min, og ser helt knall ut, samt god kvalitet.)
Orig Super Oyster Type 2A 22mm Bracelet Strap Band SKX007 SKX009 7S26 0020 | eBay
20121221_133338.jpg

Så regner jeg med vi får se en utboksing her om ikke så lenge:0)
Lykke til!

Her vil jeg si du er så spot on i valget av starter-auto som det går;) En skx009 eller 007 er noe de aller fleste av oss enten fortsatt har i samlingen eller i det minste har hatt. Utrolig mye klokke for pengene rett og slett. Og mer kvalitetsfølelse på denne enn på Orient Mako vil jeg si. Lumen (selvlysende) er også i en annen klasse hos Seiko enn Orient.
Og så slenger du på feks denne lenken (har den på min, og ser helt knall ut, samt god kvalitet.)
Orig Super Oyster Type 2A 22mm Bracelet Strap Band SKX007 SKX009 7S26 0020 | eBay
Så regner jeg med vi får se en utboksing her om ikke så lenge:0)
Lykke til!

Takker! Hyggelig å høre! Har en quarts Casio nå, men synes det er litt lite "klokke" i et batteridrevent ur..
Enig. Seiko er jo også kjent for sin kvalitet, så gleder meg veldig til å få skaffet meg en slik ordentlig klokke!
Den er jo også innenfor prisklasse som en student klarer :)
Den lenken passet helt perfekt! Fin er den! Den skal jeg så lett kjøpe når uret er utboksa ;) hehe.

Nå ble jeg ikke bare lite ivrig etter ny klokke heller da ;) hehe

Takker for flere svar, dere! Og takk, mutriakis.
Okay, det helter bare pepsi-bezel..
Er automatic urverk jeg har lyst på, med flytende sekundviser ja. :)
Da tipper jeg at det blir en Seiko SKX009J / 007 klokke,
hvor jeg skal få byttet ut gummireim med NATO reim eller metall lenke..

Beklager at jeg ikke har alle begrepene inne enda:)

Bytting mellom rem, Nato eller lenke fikser du selv :) kjøp deg et enkelt verktøy, feks i webshoppen her på TS, og med litt øvelse går det på noen sekunder å bytte selv. En god investering og ikke minst et trivelig lite tidsfordriv å gjøre selv. Seikoen passer jo ypperlig på Nato!

Slenger meg på i rekken og anbefaler en SKX009J med super oyster lenke fra Wjean.
Er utrolig fornøyd med denne:) synd den ikke for så mye tid på armen fordi samlingen består av endel klokker som må luftes.

Min hilser:)
IMG_20130407_215147_zps6d733629.jpg

Mye bra å velge mellom ser jeg :) Blir spennende å se hva jeg ender opp med..
Liker Seiko svært godt, men noen som vet om SKX009J1 og SKX009K2 er identiske med tanke på blåfargen på tallskiven?

Synes den klokkeremen var ganske rå, midt på siden ca.. Hva synes dere om den?

Redigert: