Som tittelen sier.
Har sett på Asus "dark knight". Leser at den er ganske nifs. Noen innvendinger?
Det bør egentlig ikke være noe spørsmål en gang..
Linksys WRT54GL.
Stol på meg, dette er den mest stabile ruteren du får tak i uten å betale alt for mye.
Et virkelig godt (og stabilt) kjøp!
Edit: Om du er IT-hendig så vil jeg anbefale DD-WRT eller Tomato som custom firmware.
For meg er to ting viktig:Nå har jeg oppdaget at jeg trenger en ny router her hjemme.
Hva er det egentlig av spesifikasjoner og finesser som er viktig og 'kjekke å ha' om dagen?
Noen som har gode tips?
8
Fungerer IoT-ting når de er koblet på et annet nettverk enn «hovdenettverket» da?For meg er to ting viktig:
1. dekning i hele huset (mesh er løsningen)
2. enkelt oppsett av gjestenett som også brukes til alle IoT-ene.
Har en sånn pakke, funker veldig fint: https://jensenoutlet.no/products/b-...MIuYf8r-aR8gIVFCwYCh1IdwDJEAQYASABEgJvm_D_BwE
Iallfall hos meg Kun PC og familiens mobiler/ipad på "hovednettverket" og printer, gressklipper, TV, plæjstæsjen, støvsuger, gjester, dørlås, koketopp, lysbrytere og alt annet tullball på gjestenettverk.Fungerer IoT-ting når de er koblet på et annet nettverk enn «hovdenettverket» da?
Iallfall hos meg Kun PC og familiens mobiler/ipad på "hovednettverket" og printer, gressklipper, TV, plæjstæsjen, støvsuger, gjester, dørlås, koketopp, lysbrytere og alt annet tullball på gjestenettverk.
Sikkerhet. IoT har milevis unna samme sikkerhetsfokus som pc/Mac/mob.Ettersom jeg er uvitende. Hva er fordelen med å ha det du har på gjestenettverket?