Må min PO til fabrikken for å reguleres?

Medlem
5. aug. 2012
Innlegg
39
Sted
Oslo
Min 2500 PO år litt for fort (+10-20 i døgnet) og jeg ønsker å få den regulert. Da jeg tok uret med til forhandler i Bogstadveien fortalte damen bak disken at klokken måtte sendes inn til fabrikken, og at det ville ta omlag en måned før jeg fikk klokken tilbake. Er det virkelig slik? Det bør jo være rimelig enkelt for en urmaker å regulere klokken innenfor hva man kan forvente av dette verket?
 
Jeg ville hørt med Urmaker Bjerke på Paleet.

Vanligvis skal ikke en regulering og trykktest av klokken ta mer enn noen minutter, så en mnd hørtes mye ut spør du meg.
 
"Urmaker" Malmnes?

Ta klokken din og løp - ikke gå - et annet sted. Malmnes tok knekken på pre-Bond Seamasteren til bestekameraten min da de skiftet batteri uten å trykkteste, til tross for at han spesifiserte at han dykket med den.
 
Ja, jeg mener det var Protid Malmnes. Er de ukurante altså? De dealer Omega så derfor regnet jeg med at de kunne sakene sine. Jeg får ta klokken videre til en annen urmaker.

Men for å gå tilbake til spørsmålet: det skal altså ikke være nødvendig å sende inn klokken for regulering? Jeg har garantikort innenfor gyldighet, så det bør vel være gratis?
 
Du skal ikke trenge å sende den til fabrikk for å få den regulert! Men det trengs en spesialverktøy pluss et kurs fra Omega for å kunne regulere disse co-axial verken, så det fungerer ikke helt på samme måte som et "vanlig" verk når det kommer til det å regulere disse verken. Det er vel meg bekjent flere i Oslo området som både har den rette kompetansen og utstyret. Regner med Bjerke har der, Per H Christensens Thomas skal ha dette på plass, og jeg regner med Larsen i Sandvika skal kunne fikse biffen. De andre må nok sende klokken til Swatch Group på Kalbakken.

Har klokken din plutselig begynt å gå såpass mye for fort? Vis ja er det mulig den har blitt utsatt for støtt og/eller magnetifisering og det er da mulig det må gjøres noe mer..
 
Redigert:
Urmakeren på Lambertseter er absolutt å anbefale :) De justerer i fem posisjoner, minimum, og trykktester klokken uten at du må betale skjorta :)
I tillegg er de forhandler av Anonimo, sjelden mulighet til å kål litt samtidig :)